Linia lotnicza EVA Air z Tajwanu wstępuje do sojuszu Star Alliance. Dzięki członkostwu w Star Alliance, EVA Air zaoferuje pasażerom dostęp do globalnej siatki połączeń oraz do programów frequent flyer poszczególnych przewoźników, wchodzących w skład sojuszu.
– EVA Air bardzo dobrze wpisuje się w potrzeby Star Alliance, wnosząc wiele nowych połączeń do naszej globalnej siatki, w szczególności obejmujących szybko rozwijający się rynek lotniczy na Dalekim Wschodzie. Zwiększy to zakres oferty dla naszych klientów i jest to zbieżne z naszą misją stania się wiodącym globalnym aliansem lotniczym dla pasażerów z całego świata – mówi Mark Schwab, prezes Star Alliance.
Od czasu powstania prawie 15 lat temu, Star Alliance systematycznie umacnia swoją pozycję w regionie Azji i Pacyfiku i do połowy 2013 roku ośmiu przewoźników z tego regionu będzie członkami Aliansu.
– Po dokonaniu ostrożnej oceny, stwierdziliśmy, że Star Alliance oferuje najlepsze warunki dla EVA Air. Nasze siatki połączeń uzupełniają się wzajemnie i wspólnie będziemy rozwijać istniejące opcje lotnicze na rosnącym rynku przewozów między Chinami a Tajwanem. Z niecierpliwością oczekujemy efektów synergii zarówno w zakresie wzbogacenia obsługi, jak i rozszerzenia bazy klientów. Dodatkowo, nasze partnerstwo z Air China sprawia, że Star Alliance jest dla nas szczególnie atrakcyjny – dodaje James Jeng, prezes EVA Air.
Teraz zacznie się proces integracyjny, w ramach którego odpowiednie zespoły w EVA Air i Star Alliance rozpoczną pracę, którą należy wykonać zanim nowa linia lotnicza dołączy do siatki Star Alliance. Air China, jako bardziej doświadczony przewoźnik, będzie wspomagać ten proces.
Licząca około 60 destynacji siatka połączeń EVA Air uzupełni siatkę Star Alliance o lotniska w Kaohsiung na Tajwanie i Surabaya w Indonezji. Ponadto, usytuowanie geograficzne Tajwanu wzbogaci jakość hubów Star Alliance w Azji, gdyż przeciętna odległość wszystkich większych miast w rejonie Azji i Pacyfiku jest w jego przypadku najmniejsza. Łącznie, siatka połączeń 30 linii lotniczych (obecnych 26 i czterech przyszłych członków) będzie oferować ponad 22 000 rejsów dziennie do 1 345 destynacji w 191 krajach.
Star Alliance:
Star Alliance powstał w 1997 roku jako pierwszy sojusz linii lotniczych o zasięgu prawdziwie globalnym oferujący swoim pasażerom możliwie bezkolizyjną podróż. Akceptacja Star Alliance przez rynek lotniczy znalazła odzwierciedlenie w licznych nagrodach, w tym Air Transport World Market Leadership Award, Best Airline Alliance przyznane przez Business Traveller Magazine i Skytrax.
Do Star Alliance należą: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Blue1, British Midland International, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAM Airlines, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI, United and US Airways. Wkrótce do Aliansu dołączą Avianca-TACA, Copa Airlines, EVA Air i Shenzhen Airlines. Ogółem siatka połączeń Star Alliance oferuje obecnie ponad 20.800 rejsów dziennie do 1.300 portów lotniczych w 189 krajach.
EVA Air:
EVA Airways powstała w 1989 r., jako pierwsza międzynarodowa prywatna linia lotnicza Tajwanu. Jest częścią uznanej Evergreen Group i siostrzaną firmą Evergreen Line, czołowego globalnego przewoźnika kontenerowego. Swój pierwszy rejsowy lot wykonała w 1991 r., a dzisiaj obsługuje siatkę biznesowych i wakacyjnych destynacji w Azji, Oceanii, Europie i Ameryce Północnej. Posiada jedną z najlepszych siatek połączeń w branży. Z jednym tylko przystankiem w Taipei, pasażerowie mogą kontynuowac podróż do większości dużych miast, w tym do głównych ośrodków w Chinach.
EVA wykonuje więcej lotów z USA, oferując dalsze połączenia do destynacji w Azji, niż jakakolwiek inna linia lotnicza. EVA Air obecnie eksploatuje 59 samolotów takich producentów, jak Boeing, McDonnell Douglas i Airbus, w tym sześć MD-90, osiem MD-11F, 16 B-747-400, 11 A-330-200, trzy A-330-300 i 15 B-777-300ER. EVA Air zbudowała siatkę destynacji na całym świecie, obejmującą Europę, Amerykę Północną, Azję i Oceanię, łączącą ponad 60 dużych miast – prawdziwie globalna sieć połączeń lotniczych.