Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Ludzie
  • Sprawdzony nocleg
  • Gadżety
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Gdzie spać, Hotele

Luksusowe hotele coraz popularniejsze wśród Polaków (film)

8 kwietnia, 2013

hotel_Palaucio Estoril Portugal - PalaucioRosną wymagania Polaków w odniesieniu do zagranicznych wyjazdów wakacyjnych. Coraz chętniej wybieramy hotele pięciogwiazdkowe oraz opcję all-inclusive. W 2012 r. średnio takie wakacje kosztowały niemal 5200 zł. Rośnie również popularność ofert first minute, czyli kupowanych z dużych wyprzedzeniem. Jednak wciąż najczęściej tuż przed wyjazdem dokonujemy rezerwacji w biurach podróży.

Jak wynika z raportu TravelPlanet, najpopularniejsze kierunki turystyczne Polaków to niezmiennie Egipt, Grecja i Turcja. Na dalszych miejscach w 2012 r. znalazły się Hiszpania oraz Tunezja, ale w tym roku popularna jest też Bułgaria. Egipt wygrywa ceną – to jeden z najtańszych kierunków. Zarówno tam, jak i w Turcji infrastruktura sprzyja wypoczynkowi razem z dziećmi.

Mimo że ceny wakacji zagranicznych od dwóch lat rosną, Polacy coraz chętniej wybierają ofertę z najwyższej półki. Średni koszt wyjazdu wzrósł w 2012 r. do niemal 5200 zł, w 2011 r. było to ok. 5000 zł.

 – Mamy większe wymagania, chcemy mieć sprawdzone biuro, chcemy mieć lepszy hotel, chcemy mieć opcję all-inclusive, żeby na miejscu nie wydać więcej pieniędzy – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Anna Wolanowska, kierowniczka oddziału TravelPlanet.

Najpopularniejsze nadal są hotele czterogwiazdkowe – wybiera ja niemal 45 proc. wyjeżdżających. Jednak coraz więcej Polaków decyduje się na zakwaterowanie w luksusowych obiektach pięciogwiazdkowych. W 2012 r. taką ofertę wykupiła jedna czwarta klientów TravelPlanet. Spada za to popularność hoteli dwu- i jednogwiazdkowych oraz obiektów klasy turystycznej. Łącznie, według Raportu Podróżnika TravelPlanet, na takie wakacje zdecydowało się mniej niż 5 proc. wyjeżdżających.

Z oferty all-inclusive natomiast jeszcze w 2007 r. korzystała mniej niż połowa wyjeżdżających, natomiast w 2012 r. już ponad 76 proc.

 – Klient, który wybiera opcje dwóch posiłków – śniadania i obiadokolacje, to z reguły płaci mniej, ale nie liczy, że na miejscu do tych kolacji będzie musiał dopłacić do napojów i do atrakcji, które są na miejscu, czyli np. korzystanie z niektórych aquaparków, przy opcji HB  [ang. Half Board], może być odpłatne – mówi Wolanowska.

Najchętniej w ostatniej chwili i w spokojne regiony

Podróżujemy już prawie wyłącznie samolotem. W ubiegłym roku ponad 92 proc. wyjeżdżających korzystało z wycieczek czarterowych. Najwięcej Polaków wciąż korzysta z ofert last-minute i rezerwuje wyjazdy na mniej niż 10 dni przed wylotem. W 2012 r. zrobiło tak niemal 42 proc. wyjeżdżających. Ale popularne są również oferty first-minute, czyli rezerwowane z ponad dwumiesięcznym wyprzedzeniem.

 – Z tego względu, że na pewno jest to dużo atrakcyjniejsza cena i klient ma możliwość wyboru konkretnego zakwaterowania, konkretnego hotelu, nie jest to z góry narzucone, że kupujemy to, co zostało – tłumaczy Anna Wolanowska. Dodaje, że różnica cenowa może wynieść nawet 40 proc.

Według niej popularność last-minute zmalała w związku z bankructwami biur podróży. Polacy wolą teraz zapłacić nieco więcej, ale mieć pewność wyjazdu z dobrym biurem.

Na preferencje wakacyjne wpływ mają też bieżące wydarzenia polityczne. W 2011 r., jak wynika z badań TravelPlanet, mniej wyjazdów rezerwowano od lutego do maja. Polaków wystraszyły wtedy wydarzenia tzw. Arabskiej Wiosny i niepokoje w popularnych Egipcie i Tunezji. W 2012 r. mniej osób wyjeżdżało do Grecji z uwagi na kryzys gospodarczy i trwające strajki. Teraz Grecja wraca do łask, ale za to spada popularność Cypru.

Równocześnie coraz więcej osób decyduje się na wyjazdów do nowych krajów, m.in. do Gruzji oraz Czarnogóry.

 – Coraz częściej są to raczej kurorty, w których już jest kilka obiektów, gdzie rodziny z dziećmi również mogą pojechać. Ale zazwyczaj są to wyjazdy we dwoje, gdzie turysta wynajmuje sobie samochód i na własną rękę zwiedza dany kraj – podkreśla kierowniczka oddziału punktu TravelPlanet.

Odsetek Polaków wyjeżdżających do krajów innych niż te w basenie Morza Śródziemnego oraz Bułgaria to wciąż jednak mniej niż 10 proc.

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | All inclusive, Anna Wolanowska, basen, First Minute, hotel, luksus, nocleg, SPA, TravelPlanet, wakacje
 0
Share Now

You Might Also Like

Dzieje się, Hotele, Temat miesiąca, Wiadomości

Najdziwniejsze hotelowe zachcianki

13 maja, 2014
Atrakcje, Hotele, Polska

Wina z najwyższej półki w hotelach Mercure

11 listopada, 2010
Miejsca

Boże Narodzenie i Sylwester: opłatek pod palmą lub na stoku

13 grudnia, 2017
Hotele

InterContinental wiodącą marką hotelową na świecie

5 lutego, 2013
Previous Post Balice chcą pobić rekord liczby pasażerów (film)
Next Post Dyrektor Lufthansy: Polacy mogą liczyć na atrakcyjne ceny

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Porady

      Jak podróżować z PKP Intercity podczas epidemii

      6 maja, 2020
    • Porady

      Koronawirus. To kraje, do których nie powinieneś jechać!

      24 lutego, 2020

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air Wrocław wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl