Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce, opowiada o nowych kierunkach, promocjach i inwestycjach.
Michał Cessanis: Liczył pan kiedyś ile godzin spędził w powietrzu, albo ile kilometrów przeleciał już pan w swoim życiu?
Bart Buyse: Jestem zapalonym podróżnikiem, a moją ulubioną linią lotniczą jest oczywiście Lufthansa. Przez ostatnie 10 lat pracowałam poza ojczystym krajem, w trzech różnych państwach, dlatego też podróżowałem dość często. Nigdy nie liczyłem przebytych kilometrów, ale domyślam się, że swoim życiu doświadczyłem około 1500 startów. Świadomość, że mogę przemieścić się z Warszawy do innej części świata, w tak krótkim czasie, wciąż mnie zadziwia, nawet po tylu latach.
Polacy, podobnie jak pan, także lubią latać. I wybierają coraz odleglejsze zakątki globu, które chcą odwiedzić. Proszę powiedzieć, gdzie w sezonie letnim mogą wybrać się z Lufthansą?
W letnim rozkładzie lotów nasi klienci mogą wybierać spośród połączeń do 218 miast w 82 krajach. Lufthansa kontynuuje rozwój swojej siatki połączeń do popularnych miejscowości w basenie Morza Śródziemnego. Nasz nowy rozkład został wzbogacony o atrakcyjne dla turystów miejscowości, takie jak Mahón, Jerez de la Frontera czy Warna. Tego lata Lufthansa uruchomi łącznie 25 sezonowych połączeń.
Jakie nowości pojawią się we flocie Lufthansy? Ostatnio głośno o wielkich inwestycjach grupy Lufthansy (w jej skład wchodzą także linie Swiss oraz Austrian, Brussels, Germanwings). Ile będzie nowych samolotów i jakie to będą modele?
Niedawno Rada Nadzorcza zatwierdziła zakup 100 samolotów z rodziny A320 oraz dwa nowe A380. Do 2015 roku obierzemy też 20 Boeingów 747-8. Do końca 2025 roku flota całej Grupy Lufthansy ma wzbogacić się aż o 236 nowych samolotów. Przyspieszamy również modernizację kabin pasażerskich instalując nowe fotele w klasie biznes. Do 2015 roku w modernizację wszystkich naszych samolotów zainwestujemy 50 milionów euro.
A w serwisie pokładowym również pojawią się zmiany?
Obecnie kontynuujemy wprowadzanie usługi dostępu do szerokopasmowego internetu na pokładach samolotów dalekiego zasięgu. Usługa FlyNet jest już dostępna w ponad 80 samolotach. Nasz ulepszony system indywidualnej rozrywki na pokładzie oferuje szeroki wybór filmów, programów telewizyjnych, audiobooków, programów radiowych, gier, a nawet kursów językowych. Lufthansa szczyci się także cateringiem dostępnym na wszystkich rejsach. Na trasach europejskich, na których przelot trwa dłużej niż dwie godziny, wszyscy nasi pasażerowie mogą liczyć na ciepły posiłek. Stale współpracujemy również z renomowanymi mistrzami kuchni, aby zaoferować naszym pasażerom odbywającym międzykontynentalne podróże znakomite posiłki. W ramach naszego programu Star Chefs menu w coraz popularniejszej wśród klientów z Polski klasie biznes zmienia się co dwa miesiące.
Pasażerowie lubią promocje. Ostatnio linie lotnicze Qatar Airways i Emirates – nowi gracze na polskim rynku – prześcigały się w atrakcyjnych ofertach dla podróżnych z Polski. Na co możemy liczyć w Lufthansie?
Polacy mogą liczyć na atrakcyjne ceny połączeń i oferty „last minute”, które znaleźć można przez cały czas na naszej stronie internetowej. Wprowadzamy także specjalne 2-dniowe promocje na wybrane trasy. Dodatkowo, pięć razy do roku udostępniamy na stronie internetowej oferty specjalne do wybranych miast Afryki, Ameryki, Azji czy Bliskiego Wschodu. Jako odbiorca naszego newslettera z pewnością nigdy nie ominiesz żadnej z naszych najatrakcyjniejszych promocji.
rozmawiał Michał Cessanis