Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Ludzie
  • Sprawdzony nocleg
  • Gadżety
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Loty

Emirates zabezpiecza i przygotowuje do lotów swoją w pełni szerokokadłubową flotę

30 kwietnia, 2020

Podczas gdy świat z oczekiwaniem wygląda powrotu do codzienności – podróżowania, kontaktu z najbliższymi i zdobywania nowych doświadczeń – Emirates z wytężeniem przygotowuje największą flotę szerokokadłubową do ponownego wzbicia się w przestworza. Wyzwaniu stawia czoła Emirates Engineering – wyspecjalizowany oddział przewoźnika i jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów do konserwacji samolotów na świecie.

– Praca naszych zespołów przechodzi na zupełnie nowy rytm organizacyjny, dzięki któremu możemy zapewnić naszym klientom absolutnie najwyższe standardy obsługi oraz bezpieczeństwo i poczucie komfortu w trakcie lotu – podkreśla Ahmed Safa, Divisional Senior Vice President Emirates, Engineering.

– Te same priorytety przyświecają naszym inżynierom dbającym o utrzymanie i bezpieczeństwo wartej miliardy floty Emirates, w skład której  wchodzi największa liczba Airbusów A380 i Boeingów 777 na świecie. Nie konserwujemy tylko silników, ale wdrażamy kompleksowy system parkowania i ponownego uruchomienia naszych jednostek ściśle spełniający wytyczne producentów, instrukcje konserwacji, ale przede wszystkim – nasze zaostrzone standardy i udoskonalone protokoły.

– Posiadamy w pełni szerokokadłubową flotę stu piętnastu A380 i stu pięćdziesięciu pięciu B777 z wyrafinowanymi systemami i awioniką. Podczas gdy jednostki wąskokadłubowe wymagają 8-godzinnej pracy około 3-4 osób, nasze samoloty to już zadanie dla 4-6 specjalistów pracujących w 12-godzinnych zmianach. Ta różnica wraz z obowiązującymi zasadami dystansu społecznego nadają ciekawy obrót całemu procesowi konserwacji naszej floty – dodaje.

Zaparkowana flota

Początkowo Emirates uziemiło i zabezpieczyło 218 samolotów z floty liczącej 270 jednostek – 117 maszyn stanęło na lotnisku Dubai World Central a 101 w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju. Cały proces zajął 15500 godzin pracy.

Obecnie około 75 samolotów – zarówno pasażerskich, jak i frachtowców – realizuje loty w ramach repatriacji oraz zaopatrzenia w najpotrzebniejsze produkty. Jednostki te są konserwowane według standardowych procedur operacyjnych. Część maszyn z floty Emirates przechodzi planowane prace konserwacyjne w hangarach oddziału Emirates Engineering.

To nie pierwszy raz

Emirates rutynowo zabezpiecza wszystkie samoloty wyłączane z eksploatacji na dłużej niż 48 godzin. Jeszcze przed pandemią przewoźnik przechodził taki proces dla znacznej części swojej floty podczas zamknięcia pasa startowego w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju, a także w 2010 roku, kiedy w skutek wybuchu wulkanu i utrzymującego się w powietrzu pyłu wulkanicznego ruch samolotów został częściowo ograniczony.

Zabezpieczenia floty i ultraczułych systemów awioniki

Wszystkie szczeliny i otwory, przez które do wnętrza samolotu mogą przedostać się czynniki środowiskowe (piasek, brud, ptaki, owady) zostały osłonięte oraz uszczelnione. Zabezpieczane są m.in. sondy danych powietrznych, takie jak czujniki Pitota i ciśnienia statycznego, wskaźniki temperatury i kąta natarcia, podobnie jak wloty i wyloty silników oraz wloty i wyloty APU.

Przed warunkami atmosferycznymi chronione są również elementy wewnętrzne – wyposażenie kabin, fotele czy urządzenia rozrywki pokładowej oraz systemy wody pitnej, zbiorniki paliwa lotniczego, silniki oraz układy APU. Proces obejmuje również smarowanie, czyszczenie i konserwację podwozia oraz systemów sterowania lotem. Dedykowany zespół wyłącza wszystkie przełączniki kokpitu, odłącza akumulatory i instaluje zamki dźwigni sterowania i rolety.

Rutynowe kontrole

Po zakończeniu prac zabezpieczających i konserwujących, zespół przeprowadza okresowe kontrole całej floty co 7, 15 i 30 dni. Mogą one obejmować proste kontrole wizualne, które mają na celu upewnienie się, że wszystkie pokrywy są na miejscu i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń czy zewnętrznych wycieków. Kompleksowe kontrole obejmują zdjęcia pokryw i ponowne uruchomienie systemów samolotów, silników na biegu jałowym oraz testowanie odpowietrzenia silnika i systemów sterowania lotem.

Reaktywacja floty

– Potrzebujemy około 4-5 specjalistów i przynajmniej 18-24 godzin, aby ponownie uruchomić każdy z naszych samolotów. Podobnie jak nasi klienci już nie możemy doczekać się, kiedy majestatyczne A380 i Boeingi 777 ponownie wzbiją się w niebo już według regularnego rozkładu lotów, aby zachwycać podróżnych na całym świecie – powiedział Ahmed Safa.

Więcej informacji o Emirates Engineering można znaleźć tutaj.

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | coronavirus, Emirates, flota, koronawirus
 0
Share Now

You Might Also Like

Loty

Emirates i flydubai zapowiadają pierwsze wspólne loty

2 października, 2017
Dzieje się, Loty, Transport

Linie Emirates otwierają połączenie do Bamako w Mali

22 lipca, 2015
Promocje lotnicze, Wybrane promocje

Nowe kierunki w jesiennej promocji Emirates

30 sierpnia, 2016
Loty, Wiadomości

Emirates otwierają połączenie do Phnom Penh w Kambodży

22 lutego, 2017
Previous Post Poznań za pół ceny wirtualnie!
Next Post LOT wstrzymuje połączenia do 31 maja

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Afryka, Atrakcje, Kierunki, Miejsca, Porady, Relacje / Blogi, W podróży

      Casablanka i Rabat – nowoczesna strona Maroka!

      22 września, 2024
    • Marrakesz – co warto zobaczyć?

      6 września, 2024

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet Boże Narodzenie cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl