Singapore Tourism Board (STB), organ statutowy Ministerstwa Handlu i Przemysłu Singapuru oraz Singapore Airlines (SIA), narodowa linia lotnicza Singapuru, zorganizowały spotkanie prasowe z przedstawicielami mediów w Warszawie.
Wydarzenie odbyło się 3 lipca w restauracji Pańska 85. Spotkanie prasowe było okazją dla mediów do poznania oferty handlowej, turystycznej i gastronomicznej Singapuru, a także odkrycia możliwości, jakie daje w kontekście rozwijania różnorodnych pasji. Obecni byli dziennikarze czołowych tytułów z branży turystycznej, lifestylowej, lotniczej i ekonomicznej. Ponad 30 przedstawicieli mediów miało szansę zapoznać się z najnowszą ofertą Singapuru będącym stale rozwijającym się miejscem wypoczynku i biznesu.
Sektor turystyczny stanowi obecnie 4% produktu krajowego brutto Singapuru. Turystyka odgrywa zasadniczą rolę w umacnianiu pozycji Singapuru jako tętniącego życiem globalnego miasta przyciągającego kapitał i biznes. W sierpniu 2017 roku STB i Singapore Economic Development Board wspólnie uruchomiły kampanię Passion Made Possible odzwierciedlającą charakter Singapuru: napędzany pasją, nigdy niegasnący duch determinacji oraz przedsiębiorczości, która nieustannie kreuje innowacje i nowe możliwości. Historia Singapuru to pasmo wyzwań, zmagań i triumfu. W ciągu zaledwie 50 lat Singapur przekształcił się w miasto-państwo o niezwykłej tożsamości tworzonej przez ciągły rozwój. Architektoniczne cuda, pełne zieleni parki i niesamowite jedzenie stały się jego znakiem rozpoznawczym. Wielokrotnie nagradzane atrakcje, takie jak singapurskie zoo, hotel Marina Bay Sands oraz futurystyczne ogrody Gardens by the Bay czy Jewel Changi Airport z krytym wodospadem to tylko niektóre powody, dla których warto odwiedzić Singapur. 39 restauracji odznaczonych gwiazdkami Michelin oraz 11 z 50 najlepszych barów w Azji zaspokoją wymagania nawet najbardziej wybrednych smakoszy.
Warto pamiętać, że Singapur jest jednym z głównych centrów handlowych i finansowych na świecie. Każdego roku rośnie popularność miasta wśród turystów. W 2018 roku Singapur odwiedziło ponad 18,5 mln turystów z całego świata, co stanowi wzrost o 6,2% w porównaniu z poprzednim rokiem. Nowe, bezpośrednie loty z Warszawy do Singapuru, które rozpoczęły się w maju 2018 roku, spowodowały zwiększenie liczby Polaków podróżujących do „miasta lwa”. Singapur, który od kilku lat pozostaje w czołówce najczystszych miast na świecie, w ubiegłym roku odwiedziło 39 020 Polaków, co stanowi wzrost o 75% porównując z 2017 rokiem.
– Cieszę się, że mamy możliwość spotkać się dzisiaj z przedstawicielami polskich mediów, by zaprezentować ofertę Singapuru. Polska jest dla nas ważnym rynkiem, ponieważ widzimy stały wzrost liczby Polaków odwiedzających Singapur, który jest inspirującym miastem z ogromnym potencjałem wspieranym naszą wiedzą i doświadczeniem w tworzeniu ekscytujących możliwości. Wierzymy, że oferta Singapuru zaspokoi potrzeby zarówno turystów jak i przedsiębiorców z Polski, gdyż „Singapore – Passion Made Possible” – powiedziała Melissa Thompson, Dyrektor Regionu Europy Wschodniej w Singapore Tourism Board.
Pięciogwiazdkowe linie Singapore Airlines (SIA) to narodowy przewoźnik Singapuru, którego głównym węzłem jest najlepsze lotnisko na świecie, Changi, od 7 lat zdobywające najwyższą notę w rankingu najlepszych lotnisk świata według agencji ratingowej Skytrax. SIA jest wielokrotnie nagradzaną linią lotniczą na świecie docenianą za najwyższy poziom obsługi na pokładzie, a także nowoczesną flotę.
Z flotą liczącą 128 najnowocześniejszych samolotów pasażerskich szerokokadłubowych począwszy od Airbusa A380 po niedawno wprowadzonego Boeinga 787-10, SIA oferuje również lot najdłuższą pasażerską trasę na świecie między Singapurem i Nowym Jorkiem realizowany przez samolot typu AIRBUS A350-900 w wersji ultra long range. Oferta linii Singapore Airlines to 62 międzynarodowe kierunki w 32 krajach na pięciu kontynentach realizowane z Singapuru, głównego lotniska przewoźnika. W połączeniu ze swoim regionalnym skrzydłem SilkAir i niskokosztową spółką zależną SCOOT, SIA lata do 135 miejsc docelowych w 37 krajach na pięciu kontynentach ze swojego głównego węzła w Singapurze.
Niskokosztowa spółka SCOOT obecna jest na dwóch lotniskach w Europie: w Atenach i Berlinie (Tegel).
– Jesteśmy zachwyceni, że jesteśmy tu dzisiaj i prezentujemy nasz 5-gwiazdowy produkt w Polsce. To ważny dla nas rynek, mimo że fizycznie nie jesteśmy na nim obecni. Z Polski korzystamy z połączeń dolotowych naszych partnerskich linii lotniczych, aby zapewnić loty dla naszych pasażerów z 15 miejsc w Europie do Singapuru oraz wszystkich głównych miast w Azji, Australii i Nowej Zelandii. Robimy to również z 8 lotnisk w Polsce – powiedział Kardien de Werker, Regional Offline Manager Europe w Singapore Airlines.
O Singapore Tourism Board
Singapore Tourism Board (STB) jest czołową agencją powołaną do promocji i rozwoju singapurskiego sektora turystycznego. Zadaniem tej instytucji, wraz z partnerami biznesowymi oraz lokalną społecznością, jest zapewnienie dynamicznego ruchu turystycznego, ale również wykorzystanie potencjału wysoko rozwiniętych sektorów singapurskiej gospodarki. Kampania Passion Made Possible wyróżnia Singapur jako tętniący życiem kierunek, który inspiruje ludzi, aby pogłębiać swoje pasje i dzielić się nimi. Więcej informacji: www.stb.gov.sg oraz na www.VisitSingapore.com.
O Singapore Airlines
Singapore Airlines Limited (SIA) to narodowy przewoźnik Singapuru z głównym centrum działania na lotnisku Changi w Singapurze. Została uznana Najlepszą linią lotniczą na świecie w 2018 wygrywając jednocześnie w trzech kolejnych kategoriach: „najlepsza pierwsza klasa”, „najlepsze fotele w pierwszej klasie” oraz „najlepsza linia lotnicza w Azji”. W 2018 roku linia zajęła 18 miejsce wśród 50 najbardziej uznanych firm na świecie, pierwsze miejsce w Azji oraz była jedyną linią lotniczą w tym zestawieniu. W 2019 r. Linia lotnicza została również uznana przez TripAdvisor za najlepszą linię lotniczą na świecie.