Nadchodzi dobra wiadomość dla wszystkich mam, tatusiów, babć, dziadków i przyjaciół pasażerów, którzy podróżują KLM. Linia właśnie stworzyła nowe udogodnienie, które może być przydatne, szczególnie w okresie świąteczno-noworocznym: Rodzinne Powiadomienia poprzez WhatsApp (KLM Family Updates).
Dzięki nowej usłudze, bliscy podróżującej osoby dostają automatyczne powiadomienia od KLM o statusie jej podróży. W ten sposób – wprowadzając jeszcze jedną technologiczną innowację – linie KLM kolejny raz spełniają życzenia swoich klientów.
Jak to działa?
Pasażerowie KLM, którzy w procesie rezerwacji przelotów KLM lub Air France na stronie klm.pl, zamówili odbiór swojej karty pokładowej poprzez komunikator WhatsApp, otrzymują teraz zaproszenie do skorzystania z nowej, bezpłatnej usługi „KLM Family Updates”. Zaproszenie jest wysyłane w postaci pytania od KLM na WhatsApp – „Czy chcesz, aby KLM informował na bieżąco Twoich znajomych i rodzinę o statusie Twojego lotu?” Dodatkowo klient otrzymuje link do aktywacji grupy WhatsApp. Po kliknięciu w link KLM automatycznie tworzy grupę, a klient dodaje do niej członków swojej rodziny lub znajomych – w zależności od tego, kogo chce informować o swojej podróży.
Członkowie stworzonej przez pasażera grupy rodzinnej (lub grupa przyjaciół itp.) na WhatsApp będą otrzymywać od KLM automatyczne powiadomienia o statusie podróży. Oznacza to, że nasi bliscy otrzymają pierwszą wiadomość, gdy tylko nasz samolot wystartuje, kolejną – natychmiast po wylądowaniu – jeszcze zanim my sami będziemy mogli skorzystać z telefonu. Członkowie grupy rodzinnej zostaną poinformowani również w przypadku ewentualnego opóźniania.
Co więcej, oprócz automatycznych powiadomień ze strony KLM, każdy z członków grupy rodzinnej może zapytać linię o status lotu np. @KLM, gdzie jest samolot? Albo @KLM, gdzie jest Ania? Aby odpowiedzieć na pytania, KLM używa sztucznej inteligencji, dlatego należy je zadawać w języku angielskim, poprzedzając każde pytanie “@KLM”.
Korzystając z nowej usługi KLM, klienci zachowują pełną prywatność. KLM nie może odczytać żadnych wiadomości, które członkowie grupy rodzinnej wysyłają między sobą. Po wysłaniu ostatniego powiadomienia, że pasażer dotarł do miejsca docelowego, KLM opuszcza grupę na WhatsApp. Grupa pozostaje aktywna i jej członkowie mogą nadal z niej korzystać. Wszystkie wiadomości są chronione przez pełne szyfrowanie WhatsApp.
KLM jest pierwszą linią lotniczą oferującą usługi za pośrednictwem WhatsApp – nie tylko swoim pasażerom, ale również ich najbliższym. Obecnie serwis jest dostępny w języku angielskim. Jeśli nowe udogodnienie spodoba się podróżnym – KLM rozszerzy usługę, oferując ją poprzez kolejne kanały w mediach społecznościowych.
Więcej informacji na temat „KLM Family Updates” znajduje się tutaj https://social.klm.com/flightinfo/whatsapp/familyupdates/.
KLM na WhatsApp
KLM używa WhatsApp jako platformy komunikacyjnej ze swoimi klientami od września 2017 roku. Klienci mogą zadawać pytania linii za pośrednictwem zweryfikowanego konta biznesowego WhatsApp. Ponadto na życzenie pasażera, przewoźnik wysyła za pośrednictwem WhatsApp: potwierdzenie rezerwacji, zawiadomienie o rozpoczęciu odprawy, karty pokładowe i inne informacje dotyczące lotu. Aktualnie poprzez WhatsApp, KLM wysyła ponad 10 tysięcy kart pokładowych każdego dnia. Tygodniowo linia otrzymuje w sumie około 35 tysięcy zapytań i próśb za pośrednictwem różnych mediów społecznościowych. Ponad połowa z nich jest wysyłana przez WhatsApp.
Cyfrowy KLM
KLM stawiał pierwsze kroki w mediach społecznościowych w 2009 roku, jako pionier w swojej branży w tej dziedzinie. Od tamtej pory zyskuje reputację inicjatora i prekursora w zakresie różnych usług i kampanii w nowych kanałach. Linia ma ponad 28 milionów fanów i użytkowników na różnych platformach społecznościowych, za pośrednictwem których otrzymuje ponad 180 tysięcy komentarzy, z czego 35 tysięcy to pytania lub uwagi. Zespół konsultantów KLM z działu social media liczy 360 osób i jest obecnie największym na świecie zespołem dedykowanym do osobistej obsługi klienta poprzez media społecznościowe. Za pośrednictwem WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, popularnego w Chinach WeChat i koreańskiego KakaoTalk KLM oferuje swoim klientom wsparcie i możliwość kontaktu non-stop przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w 10 językach. KLM był pierwszą linią na świecie, która zaoferowała swoim klientom dokumenty podróżne (jak karta pokładowa) oraz bieżące informacje nt. statusu lotu przez komunikatory WhatsApp, Messenger i Twitter. Jest też pierwszą zachodnią linią obecną w chińskim medium społecznościowym WeChat.
Od ubiegłego roku linia z powodzeniem wykorzystuje własnego chatbota „BlueBot” do pomocy klientom w procesie rezerwacji biletów, wyszukiwaniu lotów, a nawet w pakowaniu bagażu (wspólnie z Google Home).