Od 5 października linia Air France rozpoczęła obchody swoich 85. urodzin, które będą trwały przez najbliższe kilka miesięcy. Jubileusz jest świętowany pod hasłem „innowacje”. Firma wraz ze swoimi pracownikami przygotowała liczne inicjatywy na lotnisku, w powietrzu i samym Paryżu. Z okazji urodzin, w październiku i listopadzie mają miejsce m.in. loty historyczne, wystawy, wydarzenia sportowe i inne jubileuszowe akcenty.
7 października 1933 roku o godzinie 16:00 ówczesny francuski Minister Lotnictwa, Pierre Cot, ogłosił uroczyście na lotnisku w Le Bourget narodziny nowej linii lotniczej. AIR FRANCE, która powstała w wyniku połączenia pięciu komercyjnych przewoźników: Air Orient, Air Union, SGTA, CIDNA i Aeropostale.
Dziś firma ma już 85 lat, a okrągła rocznica to zawsze doskonała okazja do zaprezentowania bez wątpienia znaczącego wkładu linii w rozwój lotnictwa cywilnego, imponującej siatki lotów i bogatego dziedzictwa. Mimo sędziwego wieku, Air France stawia na nowoczesność i innowacje, które są motywem przewodnim jubileuszu.
Urodzinowe atrakcje
Z okazji urodzin linia przygotowała między innymi kilka historycznych lotów w dniach 5-8 października. Na pasażerów wybranych rejsów do Nowego Jorku, Tuluzy i Sztokholmu czekają pamiątkowe niespodzianki oraz załoga w historycznych mundurach z epoki. Klienci, którzy nie mieli okazji odbyć podróży w stylu „vintage” mają szansę uczestniczyć w jubileuszowych atrakcjach na paryskim lotnisku de Gaulle’a, gdzie odbywają się słodkie poczęstunki i wystawy historycznych zdjęć. Ponadto w połowie października pracownicy Air France uhonorują swoją firmę i podkreślą „ducha zespołu”, biegnąc w 20-kilometrowym maratonie ulicami Paryża i u stóp wieży Eiffla, ubrani w kolory linii (granatowy, czerwony i biały).
Wreszcie, przed końcem roku, linia zaprosi szeroką publiczność na wyjątkową wystawę. Będzie to zakulisowa prezentacja działalności firmy w wielu obszarach, a zwłaszcza innowacji i nowoczesnych technologii w transporcie pasażerskim i obsłudze klienta. Niebawem będą znane terminy wydarzenia i proces rejestracji gości.
Air France dziś
W obecnych czasach, szczególnie w mocno konkurencyjnej branży nie każda firma może poszczycić się tak długim stażem. Budowane na przestrzeni lat doświadczenie, know-how, siatka połączeń i standardy znaczą bardzo wiele, ale 85 lat również zobowiązuje i wymaga mądrych działań, nowych pomysłów i inwestycji. W ostatnich dniach linie poinformowały o olbrzymich inwestycjach w udoskonalenie swojego produktu na pokładzie. Od stycznia przyszłego roku rozpocznie się modernizacja kabin Ekonomicznych i Premium na lotach dalekiego zasięgu, warta 150 mln euro. Ponadto Air France rozpoczął instalację WI-FI, która do 2020 roku ma objąć wszystkie trasy i wszystkie samoloty we flocie przewoźnika. Prężnie rozwija się też JOON – powstała zaledwie rok temu linia-córka Air France, która oferuje innowacyjny produkt i doświadczenie podróży oczekiwane przez młode pokolenie. Te i inne inwestycje dowodzą, że Air France, mimo sędziwego wieku, zauważa nowe potrzeby swoich klientów i zmienia się w taki sposób, aby im sprostać w jak najlepszy sposób.