Linia Wizz Air świętuje umieszczenie 100. samolotu w swojej flocie. Aby uczcić to wydarzenie, w Budapeszcie zaprezentowano specjalne malowanie jednego z samolotów WIZZ, Airbusa A321. Ponadto w reakcji na rosnące znaczenie Wizz Air dla regionów i społeczności, w których działa linia, ogłoszono powstanie fundacji WIZZ, której działalność będzie skoncentrowana w czterech różnych obszarach: zdrowia, edukacji, opieki nad dziećmi i pomocy w nagłych wypadkach.
W czasie 14-letniej historii Wizz Air flota linii rozwijała się i obecnie liczy już 100 samolotów. Z niskokosztowych lotów skorzystało w sumie 155 milionów pasażerów. Wizz Air będzie nadal rozbudowywać siatkę połączeń i oferować swoje niskokosztowe usługi na nowych rynkach mając na celu osiągnięcie pozycji jednej z pięciu najlepszych linii w Europie. W planach rozwoju przewoźnika jest realizacja zamówienia na 268 samolotów do końca 2026 roku, przewożenie 100 milionów pasażerów rocznie zatrudniając zespół 10000 pracowników. Z kolei koncentracja na cyfryzacji umożliwi stworzenie kolejnych udogodnień dla klientów.
Samoloty w nowoczesnej flocie WIZZ mają średnio 4,6 lat, co jest głównym atutem w ultraniskokosztowym modelu biznesowym linii obok doskonałych parametrów Airbusa A321, najbardziej wydajnego wąskokadłubowego samolotu na świecie. Większa liczba miejsc w porównaniu do Airbusa A320 oznacza, że Airbus A321 jest bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska, a A321ceo zapewnia 10% oszczędności kosztów jednostkowych w porównaniu do Airbusa A320ceo. Do 2023 roku 75% miejsc w Wizz Air będzie odbywać się na pokładach samolotów Airbus A321. Dalsze zmiany rozpoczną się w 2019 roku, gdy Wizz Air rozpocznie dostawę pierwszego z 256 samolotów z rodziny Airbus A320neo, samolotu, którego nowej generacji silniki zapewnią dodatkowe 10% oszczędności w porównaniu z obecnym modelem Airbus A321ceo. Samolot będzie napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM, najbardziej przyjaznymi dla środowiska i najcichszymi silnikami w swojej klasie, które w porównaniu z A321ceo zapewnią redukcję spalania o co najmniej 16%.
Wizz Air kontynuuje także rozbudowę swojej rozległej siatki połączeń liczącej powyżej 600 tras, z ponad 100 trasami uruchamianymi w 2018 i 2019 roku. W Polsce w tym roku rozpoczęto już działanie 14 nowych usług, w tym loty do słonecznych miejsc takich jak Bordeaux od Warszawy, Ateny z Katowic oraz Porto i Bari z Wrocławia. W tym miesiącu uruchomionych zostanie jeszcze 7 nowych tras, co zapewni polskim klientom jeszcze więcej ekscytujących możliwości podróżowania. Trwająca ekspansja Wizz Air w Polsce, przy wzroście floty o 2 nowe samoloty do 26 oraz zwiększeniu ilości miejsc w sprzedaży o 19% w porównaniu do poprzedniego roku, dodatkowo przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki, zapewniając w sumie ponad 1000 miejsc pracy w Wizz Air i stymulowanie rynku pracy w sektorze usług lotniczych i branży turystycznej, wspierając tym samym ponad 6000 miejsc pracy rocznie*.
József Váradi, prezes Wizz Air powiedział: „Kiedy założyliśmy Wizz Air w 2004 roku, wiedzieliśmy, że nasza linia lotnicza będzie zmieniać ludzkie życie, sprawiając, że podróże lotnicze będą dostępne dla większej liczby osób niż kiedykolwiek wcześniej. Nasze bezwzględne skupienie na osiągnięciu najniższych możliwych kosztów operacyjnych, a więc zapewnienie najniższych cen na rynku, sprawiło, że Wizz Air stał się linią z flotą liczącą 100 samolotów zaledwie 14 lat po naszym pierwszym locie. Jeszcze bardziej imponujący rozwój nastąpi na początku 2019 roku, ponieważ czekamy na dostarczenie Airbusa z rodziny A320neo. Dzięki ciągłemu wsparciu naszych partnerów, firm Airbus i Pratt & Whitney, będziemy dążyć do naszych celów, aby być niekwestionowanym liderem w zakresie niskich kosztów i jedną z pięciu najlepszych linii lotniczych w Europie, zapewniając ciągłe i niepowtarzalne możliwości podróżowania w najniższych cenach dla jeszcze większej liczby pasażerów.”
„Wizz Air rozpoczął swoje pierwsze operacje na samolocie Airbus 14 lat temu. Od tego czasu linia osiągnęła prawdziwy sukces i jesteśmy dumni, że odegraliśmy ważną rolę w tej podróży, dostarczając najbardziej efektywny samolot przy zapewnieniu najniższych kosztów operacyjnych połączonych z nieporównywalnym komfortem w najszerszej kabinie wąskokadłubowego samolotu na świecie” – powiedział Eric Schulz, dyrektor handlowy w firmie Airbus.
„Nasze silniki V2500 pracują dla Wizz Air od pierwszego lotu w 2004 roku i jesteśmy zaszczyceni, że możemy wyposażyć również setny samolot we flocie” – powiedziała Jessica Villardi, wiceprezes ds. regionu Europy, Rosji i państw WNP w Pratt & Whitney. „Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z WIZZ w najbliższych latach.”