Dreamliner LOT-u poleciał w pierwszy rozkładowy rejs z Warszawy do Singapuru. Samoloty polskiego przewoźnika będą obsługiwały tę trasę regularnie – najpierw trzy, a następnie cztery razy w tygodniu. Singapur to piąty azjatycki kierunek LOT-u i czwarte uruchomione w tym roku połączenie dalekiego zasięgu.
Do końca czerwca Dreamlinery LOT-u będą obsługiwały połączenie między Singapurem a Warszawą trzy razy w tygodniu, a od lipca do końca sezonu letniego, cztery razy. LOT jest pierwszym przewoźnikiem z Europy Środkowo-Wschodniej, który łączy tak wiele europejskich miast z Singapurem.
Rejsy są dostępne do lipca według następującego rozkładu:
LO 67 WAW-SIN wtorki, czwartki, soboty 23:00-17:15
LO 68 SIN-WAW poniedziałki, czwartki, soboty 00:05-06:15
Od lipca do końca października 2018:
LO 67 WAW-SIN poniedziałki, wtorki, czwartki, soboty 23:00-17:15
LO 68 SIN-WAW poniedziałki, środy, czwartki, soboty 00:05-06:15
– Nasze rejsy łączą bezpośrednio dwa hub-y: Warszawę będącą głównym centrum przesiadkowym dla pasażerów z Europy Centralnej i Singapur czyli najważniejszy port tranzytowy w regionie Azji Południowo-Wschodniej. W ten sposób uwalniamy potencjał turystyczny i biznesowy w obu kierunkach – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
Singapur to jedna z najprężniej rozwijających się gospodarek regionu, znajdująca się w czołówce najbogatszych krajów świata (wartość PKB przeliczeniu na głowę mieszkańca, rocznie wynosi ponad 90,5 tys dol). Ten azjatycki tygrys gospodarczy zajmuje piąte miejsce pod względem inwestycji azjatyckich (spośród krajów ASEAN) w Polsce i szóste w całej Unii Europejskiej.
– Jest nam niezmiernie miło, że możemy dziś powitać LOT w Singapurze, który od teraz zapewnia nam bezpośrednie połączenie z Polską. Jest to jednocześnie pierwsze połączenie Singapuru z Europą Środkową i Wschodnią, które zapewnia nieporównywaną wygodę w podróżowaniu do serca regionu. W ten sposób pasażerowie udający się w obu kierunkach, zyskali dużo lepszą ofertę dla podróży zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. Grupa Changi Airport aktywnie rozwija szlaki komunikacyjne Singapuru z Europą, a w ciągu ostatnich cztery nowe miasta zostały: do Aten, Dusseldorfu, Sztokholmu a teraz także do Warszawy – powiedział Mr. Lee Hiang, Prezes Changi Airport Group’s (CAG).
– Rejs z Singapuru do Warszawy, w trakcie którego Boeing 787 Dreamliner LOT-u pokonuje 9,5 tys. km, potrwa ok. 12 godzin. Mam nadzieję, że naszą ofertą będą zainteresowani także pasażerowie biznesowi i że docenią oni komfort i najwyższej jakości produkt klas biznes i ekonomicznej premium na pokładzie naszych Dreamlinerów – dodaje prezes LOT-u.
Miasto Lwa to nie tylko centrum biznesowe Azji ale również brama do dalszych połączeń w regionie – do Indonezji, Tajlandii, Kambodży Malazji i Australii. W kwietniu polski przewoźnik nawiązał współpracę z liniami obsługującymi rejsy tych portów.
W ramach jednej rezerwacji LOT-u połączenia z Singapuru będą wykonywane przez przewoźników z grupy JetStar, np. Singapore Airlines (umowa code-share) oraz Quantas i Air New Zealand (umowa interline). Dzięki temu pasażerowie LOT-u mogą na jednym bilecie przez Singapur podróżować do wielu miast w Tajlandii, Malezji, Indonezji, Hongkongu, Wietnamu, na Filipiny a także Australii i Nowej Zelandii (w bardzo atrakcyjnych cenach). LOT uruchomił w tym roku własne biuro sprzedaży swoich biletów w Australii. Ofertą przez Singapur do Europy polski przewoźnik pragnie zainteresować m.in. liczną australijską Polonię zamieszkującą kontynent.
„Między Europą a Singapurem podróżuje prawie 3 mln pasażerów rocznie. Kraj ten jest bramą dla dalszych podróży w głąb Azji, Australii i Oceanii. Nawet jeśli samodzielnie nie obsługujemy dalszych połączeń, jesteśmy w stanie zaproponować pasażerom z Polski i całej Europy przesiadki dzięki umowom z innymi przewoźnikami. Uruchomienie nowego połączenie LOT-u stwarza doskonałą okazję dla pasażerów z Europy, żeby odwiedzić Singapur i przekonać się licznych zaletach tego kraju” – mówi Rafał Milczarski z LOT-u.
Jednym z największych atutów nowego połączenia do Singapuru jest najkrótszy czas podróży nie tylko z Polski, ale także z innych krajów regionu. To również oferta dla pasażerów z Południowo-Wschodniej Azji, żeby skorzystać z dogodnego połączenia z Europą. Dzięki dobrze przemyślanemu rozkładowi i dogodnym przesiadkom na Lotnisku Chopina w Warszawie, LOT zapewnia pasażerom z Azji dostęp do wszystkich miast w bogatej siatce połączeń, np. Kijowa, Budapesztu, Rygi, Wilna, Tallina, Kijowa, Pragi, Monachium, Frankfurtu, Brukseli, Londynu, Amsterdamu, Paryża i Barcelony w czasie przesiadki trwającym niespełna godzinę.
Nowe połączenie będzie wykonywane wyłącznie Boeingami 787 Dreamliner, najnowocześniejszymi samolotami szerokokadłubowymi świata. W każdym z nich pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji; LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu oraz LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB oraz świeżymi i urozmaiconymi posiłkami serwowanymi podczas rejsu. Na pokładach znajdzie się również produkty zawierające elementy regionalne, w tym menu w stylu singapurskim.
Uruchomienie połączenia z Warszawy do Singapuru wpisuje się w strategię rentownego wzrostu, jaką LOT wdraża w życie od początku 2016 r. Od tego czasu LOT ogłosił uruchomienie 58 połączeń, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Tokio, Seuli i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W tym roku wystartował m.in. z Budapesztu do JFK i Chicago oraz z Rzeszowa do Newark.
Bilety na nowe połączenie LOT-u do Singapuru są dostępne w sprzedaży we wszystkich kanałach, między innymi na stronie lot.com, w LOT Contact Center, biurach LOT Travel i u agentów.