LOT rozpoczął sprzedaż biletów na nowe połączenie z Krakowa do Budapesztu. Jednocześnie przewoźnik zwiększa częstotliwość rejsów z Krakowa do Chicago.
Pierwszy rejs LOT-u z Krakowa do Budapesztu wystartuje 28 kwietnia. Do końca sezonu letniego, czyli do 27 października, do dyspozycji pasażerów będzie sześć rejsów: we wszystkie dni tygodnia oprócz czwartków.
W ramach każdego połączenia LOT zaoferuje na pokładzie co najmniej 78 miejsc dla pasażerów w trzech klasach podróży. Samolot będzie startował z Kraków Airport o godz. 7:55, a lądował w stolicy Węgier o 9:00. Z Budapesztu do Krakowa rejsy zaplanowane są na 9:35.
Połączenie pozwoli pasażerom z południa Polski na wygodne przesiadki w Budapeszcie na nowe rejsy dalekodystansowe LOT-u do Stanów Zjednoczonych. Od 3 maja polski przewoźnik rozpocznie regularne loty z Budapesztu do Nowego Jorku – a od 5 maja do Chicago. Na nowojorskie lotnisko JFK LOT poleci z Budapesztu cztery, natomiast do Chicago O’Hare dwa razy w tygodniu.
– Pod względem liczby pasażerów Kraków jest drugim w Polsce i pierwszym w regionach portem lotniczym. Konsekwentnie wzmacniamy swoją obecność w tym miejscu – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT. – W założeniach strategicznych niezmiennie koncentrujemy się na budowaniu ruchu transferowego przez hub LOT-u w Warszawie. Jednocześnie w miarę w pojawiających się możliwości biznesowych i większej dostępności floty, LOT wykorzystuje potencjał połączeń spoza Warszawy, m.in. z Krakowa – dodaje.
Uruchomienie nowego połączenia do Budapesztu to nie koniec dobrych wiadomości dla pasażerów korzystających z lotniska w Krakowie. Od lipca LOT zwiększy częstotliwość bezpośrednich rejsów między Krakowem a Chicago: do dwóch w tygodniu. Dzisiaj przewoźnik lata na tej trasie bezpośrednio raz na tydzień. Od 5 lipca dojdzie dodatkowa częstotliwość. Z Chicago samolot będzie startował w czwartki o 17:25, a lądował o 9:25 następnego dnia. Z Krakowa w piątki pasażerowie wystartują o 12:40, a lądowanie planowane jest o 15:40 czasu miejscowego. Zakładany czas przelotu to 9 godz.
– Cieszymy się z dalszego rozwoju siatki połączeń LOT w Kraków Airport. Wspólne działania portu i przewoźnika przynoszą efekty. Zwiększenie częstotliwości rejsów na trasie Kraków-Chicago to dowód na duże zainteresowanie pasażerów zainaugurowanym kilka miesięcy temu połączeniem i potwierdzenie bliskich związków pomiędzy obydwoma miastami i regionami – mówi Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport. – Z kolei Budapeszt to kolejne połączenie z Krakowa do Europy Środkowej adresowane zarówno do pasażerów podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Połączenie do Budapesztu i drugi rejs w tygodniu do Chicago potwierdzają potencjał Małopolski i Krakowa – dodaje.
Nowe połączenie między Krakowem a Budapesztem, zwiększona liczby rejsów między Krakowem a Chicago i rejsy dalekodystansowe Budapeszt-Chicago zostały ze sobą skomunikowane zarówno w Krakowie, jak i w Budapeszcie. Pozwoli to podróżować między Krakowem i Budapesztem a Chicago cztery razy w tygodniu, ponieważ operacje odbywają się w różne dni tygodnia (w pozostałe dni LOT oferuje dogodne połączenia z i do Chicago z przesiadką w Warszawie).
– Kraków-Chicago to najkrótsze i najwygodniejsze połączenie Małopolski ze stanem Illinois. Bezpośrednie rejsy stanowią uzupełnienie oferty podróży między Krakowem a Chicago z przesiadką w Warszawie i Budapeszcie. Uruchomione w ubiegłym roku połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów, dlatego postanowiliśmy uatrakcyjnić naszą ofertę. Jak wynika z najnowszych danych, ponad 90 tys. osób rocznie podróżuje samolotem między Krakowem a Chicago – dodaje Adrian Kubicki.
Boeing 787 Dreamliner, który obsługuje wszystkie rejsy dalekodystansowe LOT-u (także między Krakowem a Chicago), to wciąż najbardziej zaawansowany technologicznie samolot świata. W porównaniu z innymi odrzutowcami pasażerskimi dostępnych na rynku ich kompozytowa konstrukcja, technologia obniżająca ciśnienie i zwiększająca wilgotności powietrza w kabinie oraz silniki nowej generacji pozwalają na niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera i wyższy komfort podróży (np. zniwelowanie efekt tzw. jet-lagu). Ponadto dzięki niskiej emisji CO2 jest to też samolot przyjazny dla środowiska.
Każdy z używanych dziś przez LOT ośmiu Dreamlinerów LOT-u w wersji B787-8 zabiera na pokład 252 pasażerów. W kabinie znajduje się 18 rozkładanych do płaskiego łóżka foteli klasy biznes, 21 szerokich i rozkładanych siedzeń klasy ekonomicznej premium i 213 wygodnych foteli klasy ekonomicznej, z których każdy wyposażony jest w indywidualny ekran systemu rozrywki, gniazdo sieciowe i port USB.
W 2017 r. LOT ogłosił uruchomienie 27 połączeń, w tym z Warszawy do: Los Angeles, Newark, Astany i Singapuru, z Budapesztu i Chicago, z Krakowa do Chicago oraz z Rzeszowa do Newark. W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o niemal 1,5 mln rok do roku. W tym czasie przewoźnik odebrał cztery nowe samoloty Boeinga: dwie maszyny B787 Dreamliner oraz dwa nowe wąskokadłubowe samoloty B737 MAX 8. W 2018 r. do floty LOT-u wejdzie 12 kolejnych: B 787-9, B 737 MAX 8 i Embraer 195.