Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Ludzie
  • Sprawdzony nocleg
  • Gadżety
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Wiadomości

Rodzina hoteli ibis postawiła na muzykę

28 stycznia, 2018

Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” dobiegła końca. Pomysł wykorzystania muzyki, jako jej motywu przewodniego oraz zaangażowanie gwiazdy muzycznej w roli ambasadorki przyniosły rezultaty, które przerosły pierwotne oczekiwania organizatorów.

W ciągu czterech miesięcy informacja uzyskała zasięg dziesięciu milionów, a wiele osób włączyło się aktywnie w działania, do których zachęcała w swojej komunikacji rodzina hoteli ibis.

Sukces kampanii – tysiące  zaangażowanych internautów

Głównym celem projektu było wyłonienie w konkursie muzycznym grupy utalentowanych artystów. Dzięki nagrodzie, otrzymali oni możliwość rozwoju profesjonalnej kariery muzycznej. W ramach kampanii, rodzina hoteli ibis stworzyła także platformę ibis.com/tumieszkamuzyka, która posłużyła za miejsce komunikacji z internautami. Grupę docelową stanowiły przede wszystkim młode osoby zainteresowane muzyką, jednak dzięki szerokiej komunikacji, marka dotarła ze swoim przekazem nie tylko do millenialsów, ale także do starszych odbiorców. Udało się pokazać, że hotele mogą być miejscami, które zapewniają dobrą zabawę i niezapomniane chwile.

Ze względu na charakter projektu oraz grupę, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe (Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube) oraz Internet.

O kolejnych etapach informowano poprzez kanały komunikacji online rodziny hoteli ibis. Zrealizowana została seria postów, materiałów wideo na Facebooku, publikacji na Instagramie oraz relacje live na Snapchacie. Wykorzystano także kanał Youtube: zgłoszenia należało przesyłać w formie linków do utworów artystów zamieszczonych w tym serwisie.
W ciągu 3 tygodni, do konkursu zgłoszono ponad 300 piosenek, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów. Organizowano także konkursy dla fanów śledzących fanpage ibis Polska na Facebooku.

– W kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” zależało nam, aby dotrzeć z informacją o marce do millenialsów, zachęcić ich do aktywnego udziału poprzez różne działania, m.in. konkurs dla młodych talentów, głosowanie czy wspieranie zwycięzców. Zaproponowane przez nas treści okazały się atrakcyjne dla odbiorców, co przełożyło się na duże zasięgi kampanii w mediach, przede wszystkim internetowych i społecznościowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i z pewnością  będziemy kontynuować komunikację naszej marki z oparciu o muzykę w najbliższym czasie. Jest to element długofalowej strategii hoteli rodziny ibis. – mówi Hanna Bernakiewicz, Manager Segmentu Hoteli Ekonomicznych na Europę Wschodnią w Grupie Hotelowej Orbis.

Ważną rolę w promocji kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” odegrała Sarsa, która w swoich social mediach informowała o kolejnych etapach konkursu i wynikach. W komunikację włączyło się także wielu muzyków biorących udział w konkursie oraz osoby i fanpage ich wspierające. 786 postów, czyli ponad 82% organicznych publikacji na temat „ibis. tu mieszka muzyka” w mediach społecznościowych to ruch wygenerowany przez indywidualnych internautów.

Przekaz na temat kampanii wzmocniony został również działaniami PR. Należało do nich między innymi prowadzenie biura prasowego, organizacja 2 briefingów oraz wizyty w studiu nagraniowym dla dziennikarzy. W okresie kampanii ukazało się łącznie prawie 150 publikacji na jej temat w radiu, prasie i w Internecie.

Przebieg kampanii i jej kluczowe elementy

Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” łączyła w sobie działania offline i online. Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy.

Na potrzeby projektu, w hotelu ibis Warszawa Ostrobramska, powstało studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music zwycięzcy konkursu nagrali swoje autorskie utwory i otrzymali tym samym szansę na start muzycznej kariery.

Spośród uczestników udało się wyłonić grupę ciekawych artystów, którzy dostali szansę na realizację artystycznej pasji. Sarsa, ambasadorka kampanii wybrała zespoły Birches i Redford oraz wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Utwory nagrane w studiu przez zwycięzców zostały wydane w formie specjalnej płyty. Będą one także dostępne w systemie Jukebox by Deezer, na terenie hoteli rodziny ibis w całej Europie Wschodniej.

W hotelu ibis Warszawa Centrum odbył się koncert finałowy wieńczący projekt. Sarsie, ambasadorce kampanii oraz uczestnikom konkursu udało się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w nim wyjątkową atmosferę. Koncert poprowadził dziennikarz Michał Cessanis.

Zobacz wideo z tego wydarzenia!

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | Hanna Bernakiewicz, Ibis, Michał Cessanis, muzyka, Sarsa
 0
Share Now

You Might Also Like

Miejsca, Top 10

Subiektywny ranking naj od 2 grudnia w Travel Channel

2 grudnia, 2017
Atrakcje, Europa

W maju na Łotwie króluje piwo

3 maja, 2012
Polska, Wiadomości

Oto zwycięzcy muzycznego konkursu hoteli ibis

27 października, 2017
Europa, Miejsca, Relacje / Blogi

Timisoara – miasto po rewolucji (zdjęcia)

30 kwietnia, 2013
Previous Post Wilno zaprasza do świętowania. Co warto zobaczyć w stolicy Litwy?
Next Post Norwegian poleci z Krakowa do Helsinek

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Afryka, Atrakcje, Kierunki, Miejsca, Porady, Relacje / Blogi, W podróży

      Casablanka i Rabat – nowoczesna strona Maroka!

      22 września, 2024
    • Marrakesz – co warto zobaczyć?

      6 września, 2024

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet Boże Narodzenie cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl