Na Lotnisku Chopina w Warszawie zainaugurowano 19. edycję Dni Belgijskich 2017 organizowanych przez Belgijską Izbę Gospodarczą. Specjalnie na tę okazję pojawił się należący do Brussels Airlines samolot Airbus A320 – Amare, kultowa maszyna z serii belgijskich ikon. Brussels Airlines jest jednym ze złotych sponsorów wydarzenia.
Amare – symbolizujący jedność, miłość i przyjaźń, to oda do Tomorrowland – jednego
z największych festiwali muzyki elektronicznej w Europie, który odbywa się w Belgii – to czwarty Airbus A320 z serii belgijskich ikon we flocie Brussels Airlines. Oprócz specjalnego malowania kadłubu, w kabinie samolotu zainstalowano specjalne nastrojowe oświetlenie,
a oryginalnej, festiwalowej atmosfery dodaje puszczany w tle hymn Tomorrowland skomponowany przez światowej sławy kompozytora – Hansa Zimmera.
Jako ambasador Belgii na całym świecie, obchodząca w tym roku swoje 15-lecie linia lotnicza promuje to, co najlepsze w Belgii. W 2014 roku zdecydowano się dedykować samolot najpopularniejszej serii kultowych komiksów „Przygód Tintina”, autorstwa belgijskiego artysty Hergé. „Rakcham” natychmiast stał się tym samym jednym z najczęściej fotografowanych samolotów na świecie. Rok później pojawiły się dwie kolejne maszyny będące hołdem dla belgijskich ikon: „Magritte”, poświęcony surrealistycznemu malarzowi René Magritte oraz ‘’Trident”, hołd belgijskim Czerwonym Diabłom, narodowej reprezentacji piłki nożnej. W przyszłym roku do floty dołączy również samolot uwieczniający Smerfy, wykreowane przez belgijskiego rysownika komiksowego Pierre’a Culliforda, znanego bardziej pod pseudonimem Peyo. Oprócz niezwykłych grafik ozdabiających kadłub, atmosfera każdej z ikon ma swoje odzwierciedlenie również we wnętrzu samolotu.
„Cieszymy się, że z okazji Dni Belgijskich po raz pierwszy udało się sprowadzić do Polski samolot Amare, ikonę kultowego festiwalu muzycznego. Brussels Airlines łączą Polskę i Belgię dzięki bogatej siatce połączeń z Warszawy i Krakowa. Dodatkowo, w połowie tego roku linia wprowadziła Hi Belgium Pass, by jeszcze bardziej przybliżyć Belgię europejskim turystom.” – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group Poland.
Hi Belgium Pass, wspólna inicjatywa Brussels Airlines, brukselskiego lotniska, belgijskich kolei i kilku biur turystycznych, została stworzona, aby więcej Europejczyków mogło odkryć Belgię.
Karnet obejmuje 13 belgijskich miast, zawiera połączenie w obie strony do Belgii liniami Brussels Airlines, nieograniczone przejazdy pociągiem przez Belgię podczas całego pobytu oraz bezpłatny dostęp do licznych atrakcji turystycznych (muzea, wycieczki z przewodnikiem itp.) w dwóch wybranych miastach.
Odbywające się już po raz 19. Dni Belgijskie, to cykl wydarzeń, (m.in CEO Forum, Tastes of Belgium, Construction & Real Estate Day, Startup Meetings) promujących Belgię i belgijski biznes w Polsce.
„Belgijska Izba Gospodarcza działa w Polsce od 25 lat. Dokładamy wszelkich starań, aby promować nasze firmy członkowskie i ułatwiać współpracę między belgijskimi i polskimi przedsiębiorcami. Wydarzenia w ramach Dni Belgijskich są adresowane do zróżnicowanej publiczności i dedykowane różnym sektorom. Wszystkie łączy jednak element wymiany doświadczeń, innowacyjnych rozwiązań oraz wzmacnianie biznesowych relacji. Niezmiernie cieszę się, że rozpoczynamy Dni Belgijskie od przywitania samolotu Amare – symbolu przyjaźni, niech będzie to zapowiedzią na nadchodzące dni” – mówi Pierre Detry, Prezes Belgijskiej Izby Gospodarczej.
Dni Belgijskie 2017 odbywają się pod Honorowym Patronatem Ambasady Królestwa Belgii.
Złotymi i srebrnymi sponsorami tegorocznych obchodów Dni Belgijskich 2017 są firmy: BGŻ BNP Paribas, Brussels Airlines, CFE Polska, Ghelamco, BPI, Schreder oraz Seco.
Wydarzenie patronatem mediowym objęły m. in. redakcje: Poland Today, The Warsaw Voice, BiznesPolska, Builder i e-biurowce.pl
Partnerem wydarzenia jest Lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Więcej szczegółowych informacji pod adresem: http://www.belgium.pl/belgian-days-2017
zdjęcia: Philippe Wuyts