Przewoźnicy LOT (LO) i EgyptAir (MS) rozpoczęli sprzedaż biletów na trasie między Warszawą i Kairem w ramach nowej umowy code-share. Pasażerowie mogą skorzystać z łączonych rejsów samolotami tych dwóch linii: z jednym biletem, z dogodną przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie i krótszymi czasami podróży.
LOT obsługuje połączenia między Warszawą a Budapesztem i Warszawą a Mediolanem w ramach własnego kodu LO, podczas gdy EgyptAir wykonuje do Budapesztu i Mediolanu rejsy z Kairu jako MS. Od dzisiaj dzięki umowie code-share między LOT-em i EgyptAir pasażer może kupić bilet na trasie między Warszawą i Kairem z przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie. Objęcie tych tras wspólnymi kodami dwóch linii oznacza dla pasażera liczne korzyści, np. możliwość nadawanie bagażu rejestrowanego w Warszawie lub Kairze bezpośrednio do miejsca docelowego, możliwość naliczania kilometrów w ramach programu Miles&More i solidarną ochronę prawną pasażera przez przewoźników w razie opóźnienia jednego z rejsów.
Wzajemne ustalenia dotyczą jednego połączenia dziennie (w obie strony) na trasie Warszawa-Mediolan-Kair oraz czterech rejsów w tygodniu na trasie Warszawa-Budapeszt-Kair. Nowa umowa oznacza zwiększenie liczby dostępnych rejsów i bardziej dogodne godziny przesiadek dla pasażerów podróżujących pomiędzy Warszawą a Kairem.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozszerzenia zakresu relacji biznesowych z linią EgyptAir, naszym partnerem w Star Alliance. Dzięki niej nasi pasażerowie skorzystają z wygodnych możliwości podróżowania z Warszawy do Kairu, dokąd nie oferujemy na razie bezpośrednich połączeń. Jednocześnie mamy nadzieję na dalszy rozwój dwustronnych relacji z naszym egipskim partnerem. Jako LOT konsekwentmie usprawniamy połączenia między Lotniskiem Chopina a innymi portami z istotnym potencjałem pasażerskim” – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
„EgyptAir i LOT mają za sobą długotrwałe wzajemne relacje biznesowe, z których klienci obu tych linii lotniczych czerpią wiele korzyści. Nowa umowa partnerska code-share zapewni pasażerom obu przewoźników więcej możliwości wygodnej podróży do Polski i Egiptu oraz otworzy dodatkowe możliwości komercyjne dla obu linii. Oferujemy lepszy produkt niż dotychczas zarówno pasażerom podróżującym służbowo, jak też turystom” – mówi Safwat Musallam, prezes EgyptAir Holding.
LOT jest członkiem Star Alliance od 2003 r., a EgyptAir dołączył do Sojuszu w 2008 r. Sieć Star Alliance obsługuje obecnie ponad 21 500 lotów dziennie do prawie 1300 lotnisk w ponad 190 krajach.
„Jako LOT konsekwentnie realizujemy nasze założenia biznesowe. Od początku 2016 r. intensywnie uruchamiamy nowe połączenia, rozbudowujemy flotę samolotów i zwiększamy przychody, poprawiając rentowność i wynik finansowy. Od początku 2016 r. LOT uruchomił i ogłosił 42 połączenia, w tym dalekodystansowe, np. do Los Angeles, Newark, Tokio, Seulu i Astany” – dodaje Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
„Strategia EgyptAir zakłada zwiększanie oferty także za pośrednictwem linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance. Dzięki nowej umowie klienci LOT-u zyskują dostęp do rejsów do egipskich miejscowości turystycznych i siatki połączeń EgyptAir w Afryce. Z drugiej strony, klienci EgyptAir będą mieli większy dostęp do siatki połączeń LOT-u w Europie” – podkreśla Sherif Ezzat, prezes EgyptAir Airlines.