Sześć kierunków czarterowych uruchomi LOT w tym sezonie zimowym. Wśród nich znajda się Rio de Janeiro i Panama, czyli miasta, które wcześniej nie były dostępne w ofercie polskiego przewoźnika. Inauguracja połączenia do Brazylii została zaplanowana na 2 listopada. Pierwszy rejs do Panamy odbędzie się 25 grudnia.
Pokonanie prawie 11 tys. km z Warszawy do Rio de Janeiro na pokładzie samolotu Boeing 787 Dreamliner LOT-u potrwa 13 godz. 10 minut. Dokładnie tyle samo czasu pasażerowie spędzą w samolocie polskiego przewoźnika w drodze do Panamy. Oprócz tego w sezone zimowym 2017/2018, czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku, LOT zabierze turystów z Polski także do Meksyku, na Kubę, do Wietnamu i Tajlandii.
Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy, którą LOT podpisał z touroperatorem Rainbow. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych. W ofercie znajdą się następujące połączenia:
> Brazylia, Rio de Janeiro (kod lotniska według IATA: GIG) – od 2 listopada do 19 marca co 10-11 dni
> Panama/Panama (PTY) – od 25 grudnia do 17 marca co 10-11 dni
> Tajlandia /Bangkok (BKK) – od 4 listopada do 24 marca co siedem dni
> Wietnam/Ho Chi Minh (SGN) – od 5 listopada do 22 marca co 10-11 dni
> Meksyk /Cancun (CUN) – od 3 listopada do 23 marca co siedem dni; dodatkowo od 31 października do 20 marca co 14 dni
> Kuba /Varadero (VRA) – od 1 listopada do 21 marca co siedem dni; dodatkowo od 9 listopada do 15 marca co 10-11 dni
Wszystkie zaplanowane operacje czarterowe w rozkładzie zimowym 2017/2018 do Rio de Janeiro, Panamy, Cancun, Varadero, Bangkoku i Ho Chi Minh będą wykonywane samolotem Boeing 787 Dreamliner, na pokładzie którego znajdują się 252 fotele dla pasażerów w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.
– Cieszymy się, że wspólnie z Rainbow możemy zaproponować pasażerom atrakcyjne czarterowe połączenia z Warszawy. Nowa oferta oznacza komfortowy i bezpośredni przelot także do miejsc w Ameryce Południowej i Środkowej, do których wcześniej nie lataliśmy. Oferta jest wypadkową zapotrzebowania zgłoszonego przez touroperatora i naszych możliwości operacyjnych. Obecnie prowadzimy już rozmowy z kilkoma kontrahentami w sprawie obsługi czarterowej kolejnych sezonów – mówi Iwona Stańczak, kierownik Działu Sprzedaży Czarterów LOT.
W ramach rozkładu zimowego 2017/2018 LOT będzie wykonywał ponad 50 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow obowiązuje do końca marca 2018 r. Potem przeznaczony do operacji czarterowych Boeing 787 wróci do regularnej siatki połączeń LOT-u.
Latem tego roku LOT odebrał dwa kolejne szerokokadłubowe samoloty Boeing 787-8 Dreamliner. Dzięki temu ich liczba we flocie polskiego przewoźnika wzrosła do ośmiu, a polski przewoźnik m.in. zwiększył częstotliwości rejsów do Seulu i Tokio oraz uruchomił nowe połączenie dalekodystansowe z Krakowa do Chicago.
Już w przyszłym roku LOT odbierze trzy z zamówionych czterech większych Dreamlinerów w wersji 787-9, z których każdy będzie posiadał na pokładzie 294 fotele w trzech klasach podróży. Umożliwią one polskiemu przerwoźnikowi dalszy rozwój na kierunkach dalekodystansowych, m.in. uruchomienie od maja przyszłego roku rejsów z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, inaugurację nowych kierunków w Azji oraz posłużą do obsługi kolejnych połączeń czarterowych.
Zamówienie nowych samolotów szerokokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r. Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu.
fot. Marek Kwasowski