W październiku 2002 r. linie Emirates jako pierwszy przewoźnik wprowadziły bezpośrednie połączenia między Japonią a regionem Zatoki Perskiej, uruchamiając cztery loty do Osaki tygodniowo.
Obecnie Emirates, największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie, wykonują loty do trzech kierunków w Japonii każdego dnia. W ciągu ostatnich 15 lat z połączeń Emirates do tego kraju skorzystało ponad 3,9 mln osób (stan na grudzień 2016). Liczba pasażerów w pierwszym roku działalności Emirates w Japonii – ok. 66 000 w 2002 r. – wzrosła do blisko 530 000 osób przewiezionych na trasie Dubaj-Tokio (Narita i Haneda) i Dubaj-Osaka w 2016 r. Osiągnięcie to było możliwe dzięki staraniom Emirates na rzecz zapewnienia wygodnych i innowacyjnych produktów oraz zindywidualizowanych usług na rynku japońskim.
W miarę rosnącego zapotrzebowania, zarówno pod względem liczby miejsc, jak i jakości, linie Emirates stale udoskonalają obsługę pasażera w Japonii. Wśród najważniejszych osiągnięć należy wymienić otwarcie poczekalni Emirates na lotnisku Narita (Tokio) oraz wprowadzenie samolotu A380 na trasie do Tokio-Narita w 2017 r., dzięki czemu oferowanie wzrosło o ponad 135 osób na rejs. Loty Emirates z Japonii odbywają się w nocy, dzięki czemu pasażerowie mogą spędzić pełny dzień w Japonii przed podróżą. Tylko na trasach do Japonii i z powrotem linie Emirates oferują wyjątkowe japońskie potrawy, w tym specjalne menu kaiseki i najlepszy wybór sushi w klasie pierwszej oraz starannie dobrany zestaw bentō i półmisek sushi w klasie biznes, a ponadto we wszystkich klasach japońską sake.
Ważną rolę w komunikacji między Japonią a resztą świata odgrywają także linie Emirates SkyCargo, które w okresie od kwietnia 2014 r. do marca 2017 r. przetransportowały między Dubajem a Japonią ponad 60 000 ton cargo. Obecnie wśród najczęściej importowanych towarów znajdują się produkty szybko psujące się takie jak cięte kwiaty czy łosoś oraz wyroby włókiennicze. Najpopularniejsze towary eksportowe obejmują produkty przemysłu wysokiej technologii – części samochodowe, maszyny i elektronikę. Główne kierunki eksportowe to m.in. Dubaj, Johannesburg, Barcelona, Bahrajn i Petersburg.
Usługi Emirates przyczyniły się do stabilnego rozwoju Japonii pod względem turystyki. Liczba odwiedzających ten kraj wzrosła o ok. 18% rok do roku według danych z sierpnia 2017 r. (źródło: JNTO). Atrakcją dla turystów udających się do Japonii będzie zbliżający się Puchar Świata w Rugby 2019, jeden z największych turniejów sportowych na świecie, którego linie Emirates są sponsorem. Kierunki obsługiwane przez Emirates w Japonii cieszą się niesłabnącą popularnością wśród podróżujących z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, a zwłaszcza z takich miast jak Londyn, Barcelona, Casablanca czy Rzym.