Specjalnie z myślą o podróżnych, którzy przylatują do portu lotniczego O’Hare w Chicago, sojusz linii lotniczych Star Alliance wprowadził nową usługę o nazwie „Connection Service”, która usprawnia proces przesiadkowy na kolejny lot innego przewoźnika zrzeszonego w Sojuszu.
Tego rodzaju udogodnienie wprowadzone w macierzystym porcie lotniczym linii United w Chicago będzie działało pod nową marką, która stopniowo obejmie podobne usługi realizowane w 11 głównych portach lotniczych na całym świecie.
Z usługi „Connection Service” można skorzystać w przypadku wystąpienia ryzyka opóźnienia lotu. Specjalne oprogramowanie służy do monitoringu czasu możliwych przesiadek specjalnie dla pasażerów podróżujących docelowo do innych miejsc,
i wyszukuje w systemie pasażerów oraz odprawiony bagaż, w przypadku których występuje ryzyko spóźnienia się na kolejny lot.
– Taki efekt domina jest bardzo frustrujący nie tylko dla klientów, ale i dla linii lotniczych, kiedy to stosunkowo niewielkie opóźnienia skutkują spóźnieniem na kolejne loty – mówi odpowiedzialny za obsługę klienta w Sojuszu Star Alliance Wiceprezes Christian Draeger (Star Alliance VP Customer Experience) – Pracownicy realizujący usługę „Connection Service” od razu są informowani o możliwych komplikacjach wynikających z opóźnienia lotu. Tuż po lądowaniu spotykają się z pasażerami i podejmują wszystkie konieczne kroki, aby przyspieszyć wszelkie formalności dotyczące kontroli paszportowej i odprawy bagażu tak, aby pasażerowie mogli zdążyć na kolejny lot. Jeśli okazuje się to niemożliwe, pasażer otrzymuje niezbędną pomoc przy zmianie rezerwacji.
Chicago jest czwartym, największym portem przesiadkowym Star Alliance na świecie. Rokrocznie blisko 750 000 pasażerów podróżujących liniami zrzeszonymi w Sojuszu, przesiada się właśnie na lotnisku O’Hare.
– Usługa „Connection Service” gwarantuje spokój ducha pasażerom, którzy mają niewiele czasu na przesiadkę – mówi Mike Hanna, wiceprezes oddziału linii lotniczych United na lotnisku O’Hare. – To znaczna korzyść dla naszych klientów i wzmocnienie pozycji portu lotniczego w Chicago jako lidera wśród portów przesiadkowych.
Podróżni przylatujący zza granicy muszą przejść odprawę celną i paszportową zanim będą mogli przesiąść się na kolejny lot. Korzystający z usługi „Connection Service” pasażerowie mogą szybciej załatwić te formalności w kolejce „Express Connection”, a w przypadku, gdy bagaż musi przejść ponową odprawę, zostaje oznaczony tak, aby przyspieszyć obowiązujące w tym zakresie procedury.
W porcie O’Hare działają oddziały następujących przewoźników zrzeszonych w Sojuszu: Air Canada, Air India, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Copa Airlines, EVA Air, Lufthansa, PLL LOT, SWISS, Scandinavian Airlines, Turkish Airlines oraz United, oferując blisko 17 500 lotów tygodniowo do 187 portów lotniczych w 31 krajach.
Wszystkie centra Star Alliance zajmujące się świadczeniem pomocy przy przesiadkach
w 11 portach lotniczych działają już od dobrych 10 lat, przyspieszając odprawę bagażu
w sytuacjach podbramkowych. W ramach strategii Sojuszu, której celem jest poprawa jakości obsługi pasażerskiej, we wszystkich lokalizacjach prowadzona jest ocena usługi ulepszanej poprzez pomoc pasażerom spieszącym się na przesiadkę na kolejny lot. Usługa dedykowana takim pasażerom dostępna jest już w ofercie centr we Frankfurcie (FRA), Houston (IAH) i Monachium (MUC).