Nowoczesny ośrodek szkoleniowy Emirates Flight Training Academy, który powstaje w odpowiedzi na rosnące globalne zapotrzebowanie branży lotniczej na pilotów, odebrał w Dubaju dwa samoloty szkolno-treningowe Cirrus SR22 G6. To pierwsze z 22 jednosilnikowych samolotów Cirrus zamówionych przez szkołę na potrzeby kształcenia początkujących pilotów.
Dwie maszyny z oznaczeniami A6-CTA i A6-CTB wylądowały w Dubaju po pokonaniu ponad 13 tysięcy kilometrów oraz podróży przez Atlantyk. Ze względu na ich wielkość i inne ograniczenia, między innymi rozmiary zbiorników paliwa i zasięg samolotów, trasa z zakładu produkującego Cirrusy w USA do Dubaju musiała zostać podzielona na kilkanaście etapów.
Po ukończeniu produkcji oba samoloty poleciały z Duluth w stanie Minnesota do Knoxville w stanie Tennessee, gdzie znajduje się centrum dystrybucji Cirrusów. Na miejscu zostały poddane przeglądowi przez zespoły Cirrus i Emirates Flight Training Academy, które oceniły stan maszyn przed lotem oraz przeprowadziły kontrolę funkcjonalną i dokonały ich oblotu. Następnie samoloty pokonały trasę obejmującą 11 etapów w 10 krajach i podróż przez Ocean Atlantycki, spędzając w powietrzu średnio 5 godzin dziennie.
Z Knoxville A6-CTA i A6-CTB udały się do Portsmouth w stanie New Hampshire, a następnie do Sept Iles i Iqaluit w Kanadzie. Z Iqaluit samoloty wyruszyły w dwuetapową podróż przez Atlantyk, zatrzymując się w Nuuk na Grenlandii i w Reykjavíku na Islandii, po czym zakończyły transatlantycki odcinek drogi w szkockim Wick. Były to jednocześnie najdłuższe etapy podróży ze Stanów Zjednoczonych do Dubaju.
Po przylocie do Europy, samoloty wyruszyły ze Szkocji do Sywell w angielskim hrabstwie Northamptonshire, a stamtąd do Wenecji, na Kretę, do Akaby, Bahrajnu i wreszcie do Dubaju. Podróż odbywała się zawsze w ciągu dnia, a samoloty przez cały czas leciały w luźnej formacji, co ułatwiało uzyskiwanie zezwoleń na przelot.
Lądowanie formacji pierwszych dwóch Cirrusów na lotnisku w Dubaju można obejrzeć w najnowszym filmie 360° na kanale YouTube przewoźnika.
Samoloty Cirrus SR22 G6 będą stanowić trzon floty szkolno-treningowej Emirates Flight Training Academy. Zostały wyposażone w nowoczesny płatowiec kompozytowy, dwa duże, 12-calowe wyświetlacze, system zarządzania lotem sterowany klawiaturą oraz zintegrowany panel EICAS. Samolot dysponuje zasięgiem 1 207 mil morskich (1 943 km) i rozwija rzeczywistą prędkość przelotową 183 węzłów (340 km/h).
Oprócz 22 Cirrusów SR22 G6 szkoła Emirates Flight Training Academy złożyła także zamówienie na pięć dwusilnikowych Embraerów Phenom 100EV, zostając pierwszym ośrodkiem w historii wykorzystującym ten model samolotu do szkolenia pilotów.
Emirates Flight Training Academy znajduje się w pobliżu lotniska Dubai World Central (DWC) w Dubai South, a po planowanym na listopad tego roku otwarciu zostanie jedną z najnowocześniejszych akademii lotniczych na świecie. Ośrodek zajmie powierzchnię odpowiadającą 200 boiskom piłkarskim, na której znajdą się sale wykładowe, symulatory, młoda i nowoczesna flota samolotów szkolno-treningowych, droga startowa o powierzchni 1 800 m2, własna wieża kontroli lotów i centrum obsługi technicznej, a także infrastruktura mieszkalna i wypoczynkowa dla szkolących się pilotów.
Więcej informacji na temat ośrodka, a także zasad i terminów rekrutacji znajduje się na stronie http://www.emiratesflighttrainingacademy.com/