Linie Emirates rozpoczęły próby innowacyjnej technologii wspierającej proces decyzyjny, która ułatwia zarządzanie operacyjne oraz zwiększa bezpieczeństwo i ekologiczność w ekstremalnych oraz niebezpiecznych warunkach pogodowych panujących w zimie.
We współpracy z firmą Vaisala, czołowym dostawcą usług w zakresie pomiarów środowiskowych i przemysłowych z Finlandii, przewoźnik zaczął testować działanie systemu CheckTime w warunkach zimowych w Kopenhadze i Chicago.
CheckTime wykorzystuje pomiary czynników, takich jak temperatura, wiatr czy różne rodzaje opadów atmosferycznych, dokonywane w czasie rzeczywistym przez stacje pogodowe do oszacowania wpływu panujących warunków atmosferycznych na płyn odladzający i przeciwoblodzeniowy, a następnie przekazuje wyniki pilotom poprzez lotniczy system adresowania i przekazywania wiadomości (ACARS). System CheckTime pozwala zastąpić procedurę ręczną, w której piloci korzystają z wykazu czasów zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego i tablic informacyjnych oraz obserwują pogodę w celu ustalenia właściwej ilości płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego oraz czasu, w którym samolot może bezpiecznie wystartować w danych warunkach atmosferycznych.
Korzystając z precyzyjnego, zautomatyzowanego systemu wsparcia decyzyjnego zamiast dosyć uciążliwej procedury ręcznego pomiaru wymaganej ilości płynu, piloci Emirates będą mogli w większym stopniu skupić się na pozostałych aspektach bezpieczeństwa i operacji lotniczych, przygotowując się do lotu w ekstremalnych warunkach zimowych.
Kopenhaga i Chicago zostały wyznaczone jako stacje badawcze dla nowego systemu, ponieważ w obydwu miastach panują surowe zimy. Poza tym połączenia do Kopenhagi realizowane są przez samolot Airbus A380, a do Chicago – Boeing 777, co umożliwi liniom Emirates zdobycie doświadczenia w obsłudze systemu CheckTime na obu modelach używanych przez przewoźnika. Podczas pierwszych prób linie korzystały z systemu CheckTime, stosując równolegle procedury ręczne obowiązujące podczas lotu w warunkach zimowych, aby móc potwierdzić i ocenić wyniki.
Flota Emirates, w skład której wchodzą nowe, szerokokadłubowe i paliwooszczędne samoloty, należy do najmłodszych i najnowocześniejszych w całej branży. Dzięki współpracy z partnerami i inwestycjom w technologie, przewoźnik zapewnia obsługę pasażera na najwyższym poziomie bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i przy minimalnym wpływie na środowisko.
System CheckTime nie tylko ułatwi pilotom podejmowanie decyzji w zimowych warunkach pogodowych, ale może przynieść dodatkowe korzyści z ekologicznego punktu widzenia.
Dokładniejsze obliczenie ilości i stężenia płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego przed odlotem pozwoli zapobiec jego nadmiernemu zużyciu. Oprócz tego system przyczyni się do ograniczenia emisji spalin dzięki zmniejszonemu ruchowi pojazdów naziemnych oraz spalin z silników samolotów, ponieważ zmaleje liczba przypadków, gdy konieczne będzie zawrócenie maszyny ze względu na nieodpowiedni poziom płynu.
Linie Emirates będą testowały system CheckTime w Kopenhadze i Chicago do końca tej zimy. Decyzja o wprowadzeniu systemu w innych lokalizacjach obsługiwanych przez Emirates, gdzie panują podobne warunki pogodowe, zostanie podjęta po szczegółowej analizie wyników prób.
O firmie Vaisala
Vaisala to czołowy producent systemów pomiarowych. Jako firma z 80-letnim doświadczeniem Vaisala przyczynia się do poprawy jakości życia, dostarczając szereg innowacyjnych produktów i usług związanych z obserwacją i pomiarami meteorologicznymi i przemysłowymi. Główna siedziba spółki znajduje się w Finlandii. Vaisala zatrudnia około 1600 osób na całym świecie i jest notowana na Helsińskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX). www.vaisala.com
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 256 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 222 samolotów o wartości ponad 112 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.
Linie Emirates obsługują loty w 154 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com