Technologia, w jaką wyposażono ”Sneakairsy” easyJet ma pomóc użytkownikom w komfortowym poruszaniu się po nowych miastach bez konieczności ciągłego patrzenia na mapę.
easyJet ujawnia prototyp inteligentnego obuwia o nazwie „Sneakairs”. Buty te, dzięki wbudowanej technologii GPS, umożliwią użytkownikom swobodne podziwianie uroków zwiedzanych miasta bez ryzyka utraty orientacji w terenie. Rewolucyjne, inteligentne obuwie zaprezentowane podczas wydarzenia „Barcelona Street Project” w Barcelonie, łącząc się poprzez Bluetooth z zainstalowaną na smartfonie aplikacją wykorzystuje GPS, by kierować użytkownika w odpowiednim kierunku za pomocą delikatnych wibracji emitowanych przez wbudowane czujniki.
Technologia ta ma pomóc turystom cieszyć się urokami otoczenia bez konieczności ciągłego spoglądania na mapę . To również idealne rozwiązanie na powroty do hotelu po całonocnej zabawie.
Linia easyJet znana jest z wykorzystania najnowocześniejszych technologii w celu usprawniania procesu podróży 70-ciu milionom pasażerów korzystających z jej usług. W 2015 roku wprowadzono rewolucyjne rozwiązanie, które pomaga pasażerom odnaleźć drogę na najbardziej zatłoczonych lotniskach. Dzięki funkcji Mobile Host, aplikacja mobilna easyJet informuje pasażerów gdzie powinni udać się w następnej kolejności, które bramki odpraw są już otwarte oraz w jakim kierunku powinni udać się by trafić do dedykowanego pasa bagażowego. Wszystko po to, aby podróż z przewoźnikiem odbyła się jak najbardziej bezproblemowo.
Produkowanie zaawansowanych technologicznie ubrań nie jest nowością dla easyJet. W listopadzie zeszłego roku, podczas obchodów swoich 20. urodzin, linia zaprezentowała pierwsze na świecie uniformy lotnicze dla inżynierów i personelu pokładowego, wykorzystujące nowoczesne technologie, które mają na celu poprawić komunikację między członkami załogi i zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.
Peter Duffy, dyrektor marketingu easyJet skomentował:
„Obuwie ”Sneakair”, to kolejny przykład, który pokazuje, że easyJet jest pionierem w swojej branży, wykorzystuje najnowszą technologię w celu usprawnienia i uprzyjemnienia podróży swoim klientom. Duże zainteresowanie naszą aplikacją i funkcją Mobile Host pokazało nam, że pasażerowie chętnie korzystają z nowych technologii zarówno przed, jak i w trakcie podróży, dlaczego więc nie mieliby z nich korzystać również po dotarciu na miejsce?
Rozważamy w przyszłości wprowadzenie możliwości zakupu “Sneakairs’ów” na podkładzie samolotu. Byłoby to praktyczne rozwiązanie dla pasażerów, którzy chcą się zrelaksować odwiedzając nowe miejsce i cieszyć się z każdego momentu podróży bez konieczności ciągłego skupiania się na mapie i szukania drogi do kolejnego zwiedzanego miejsca.”
Nuria Martinez, dyrektorka ds. cyfryzacji w D6 powiedział:
„To rozwiązanie zostało opracowane w odpowiedzi na nawigacyjną niszę rynkową, którą udało nam się zaobserwować. Technologia ta idealnie pasuje do charakteru easyJet i naszych pasażerów, którzy często udają się w dane miejsca po raz pierwszy.
W tym projekcie musieliśmy wziąć pod uwagę, że produkt powinien być odpowiednio niewielki oraz to, że nie może pochłaniać zbyt dużo energii. Uważamy, że nasze „Sneakairsy” spełniają te wymagania i nie możemy się doczekać współpracy z linią easyJet nad rozwojem tego projektu.”
Prototyp “Sneakair” był testowany podczas wydarzenia “Barcelona Street Project”. Osoby testujące obuwie odwiedziły takie miejsca, jak Casa Mila i Casa Batllo w rejonie Gracia bez konieczności sprawdzania mapy w celu poruszania się po mieście.
easyJet nieustannie pracuje nad wykorzystywaniem nowych technologii w celu usprawnienia i uprzyjemnienia podróży pasażerom. Aplikacja linii easyJet jest najszybszą aplikacją tego typu dostępną obecnie na rynku. Ponadto, aplikacja cieszy się dużą popularnością – ściągnięto ją ponad 16 milionów razy, a w ostatnim tygodniu z mobilnych kart pokładowych easyJet skorzystało prawie 100 000 pasażerów.