Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Dzieje się, Loty, Transport, Wiadomości

Emirates: 14 000 km lotu w rekordowo krótkim czasie

24 lutego, 2016

Pierwsze bezpośrednie połączenie Emirates między Auckland a Dubajem będzie należeć do najdłuższych tras lotniczych na świecie. Jednak dzięki pomysłowym rozwiązaniom technologicznym i dobremu planowaniu pasażerowie dotrą do celu tak szybko, jak to tylko możliwe.

777-200LR

Emirates wykorzystają elastyczne trasy, zmieniane w zależności od dnia, korzystając z wiatru tylnego i unikając wiatru czołowego, aby ograniczyć czas lotu.

Ta sprawdzona technika, w połączeniu z pominięciem międzylądowania w Australii, może skrócić podróż do Auckland nawet o trzy godziny. Przyniesie to nie tylko korzyści pasażerom, ale także oszczędności związane z niższym zużyciem paliwa, co stanowi jeden z priorytetów Emirates w zakresie gospodarowania środowiskiem.

Przewoźnik otworzy swoje pierwsze bezpośrednie połączenie z Dubaju do Auckland 1 marca tego roku. Tym samym umożliwi podróż między wieloma spośród 39 miejsc w Europie i 38 miast w Afryce i państwach Zatoki Perskiej, znajdujących się w siatce Emirates, a Nową Zelandią, z zaledwie jednym międzylądowaniem w Dubaju.

Nowe bezpośrednie połączenie będzie realizowane przez Boeinga 777-200LR. Przewiduje się, że lot z Dubaju do Nowej Zelandii potrwa niecałe 16 godzin, a z powrotem – 17 godzin i 15 minut.

W liniach Emirates stale inwestujemy w innowacyjne technologie i wykorzystujemy najlepsze praktyki do optymalizacji systemów planowania lotów, wyszukiwania najlepszych tras z uwzględnieniem pogody i bieżących warunków, dzięki czemu oszczędzamy czas, paliwo i ograniczamy poziom emisji, a jednocześnie zachowujemy bezpieczeństwo i wygodę naszych pasażerów i załogi – powiedział Geoff Hounsell, Vice President Emirates, Flight Operations Support Services and Air Traffic Management.

Przygotowanie nowego lotu na trasie o długości 14 000 km (7 600 mil morskich) wymaga ogromnego nakładu planistycznego. Angażując wszystkie nasze działy i współpracując z naszymi partnerami, będziemy stosować najlepsze praktyki związane z obsługą lotów i tras, w rezultacie zapewniając doskonałą obsługę pasażerów korzystających z bezpośredniego połączenia do Auckland, które otwieramy już wkrótce – dodał Hounsell.

Przewoźnik skoncentrował się na zapewnieniu nowych elastycznych tras lotów, a głównymi partnerami Emirates zostały agencja żeglugi powietrznej Airservices Australia i linie Airways New Zealand.

Większa część trasy przelotu Boeinga 777-200LR będzie znajdować się w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez służby australijskie. W ciągu ostatniego dziesięciolecia linie Emirates współpracowały z Airservices Australia przy optymalizacji tras, wykorzystując technologię, która zostanie zastosowana w bezpośrednim połączeniu do Auckland.

System planowania tras AUSOTS to sprawdzone narzędzie, a wprowadzenie go na trasie między Auckland i Dubajem przyniesie znaczące korzyści bez wpływu na inne samoloty lecące do Australii – powiedział Geoff Hounsell.
(https://www.airservicesaustralia.com/ausots/ausotstoday.asp)

Airservices Australia kontroluje 11 procent przestrzeni powietrznej na świecie.

Nasi specjaliści od kontroli ruchu lotniczego i środowiska pomogli działowi planowania lotów Emirates opracować najlepsze trasy w kierunku wschodnim i zachodnim, integrując lot z naszymi trasami Flex Tracks i strefami User Preferred Routes (UPR) – powiedział Greg Hood, dyrektor generalny ds. kontroli ruchu lotniczego. System Flex Track i UPR pomoże Emirates znacząco zaoszczędzić paliwo, ograniczyć poziom emisji gazów cieplarnianych i skrócić czas lotu dzięki wprowadzeniu tras zmienianych sezonowo lub dziennie w oparciu o lokalizację prądów strumieniowych – dodał Hood.

Zdaniem Pauline Lamb, dyrektor ds. operacyjnych Airways New Zealand, kontrolerzy lotów cieszą się, że Boeing 777-200LR linii Emirates wkrótce rozpocznie loty w regionie. W ciągu roku Airways New Zealand zarządza ponad 1,2 mln lotów w promieniu 30 mln kilometrów kwadratowych na obszarze obejmującym Nową Zelandię, Pacyfik i Morze Tasmana.

Kontrolerzy Airways bezpiecznie pokierują Boeingiem 777-200LR w pierwszych i ostatnich godzinach tych niezwykle długich lotów, zapewniając załodze samolotu najlepszą i najbardziej sprawną obsługę.

Linie Emirates skorzystają z oferowanych przez Airways New Zealand nowych tras do Auckland, które pozwolą ograniczyć zużycie paliwa, a także dużej elastyczności zapewnionej przez system User Preferred Routes, umożliwiający weryfikację i zmianę trasy w trakcie lotu. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł za każdym razem wybrać optymalną trasę pod względem kosztów i zużycia paliwa – powiedziała Pauline Lamb.

Boeing 777-200LR ma skrzydła tej samej wielkości co jego „kuzyn” Boeing 777-300ER, jednak może przebyć dystans do 15 500 kilometrów, zabierając na pokład 266 pasażerów – 8 w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes i 216 w klasie ekonomicznej.

W załodze znajdzie się 13 członków personelu pokładowego i czterech pilotów, co umożliwi im odpoczynek podczas lotu.

Linie Emirates dysponują flotą 249 samolotów, w tym 74 dwupokładowych Airbusów A380 i 155 Boeingów 777, wśród których z kolei znajduje się 10 Boeingów 777-200LR.

Najważniejsze informacje:

  • Optymalną trasę pozwalającą na ograniczenie czasu lotu i zużycia paliwa wyznacza się w oparciu o szereg czynników.
    • Inne loty zaplanowane na tę samą godzinę;
    • Konfiguracja samolotu lub jego ładowność;
    • Warunki atmosferyczne, w szczególności wiatry przeważające / wiatry silne.
  • Proces planowania lotu rozpoczyna się 10-12 godzin przed wylotem, później następuje weryfikacja planu.
  • Dwie godziny przed wylotem wybrana zostaje najlepsza trasa, którą jednak można zmienić już w czasie lotu.
  • Zawsze opracowywany jest awaryjny plan lotu, dlatego kiedy w trakcie lotu dochodzi do nieprzewidzianego zdarzenia, samolot można skierować na alternatywną trasę.
  • Komfort pasażerów i załogi.
  • Najkrótsza trasa do Dubaju, która zapewnia bezpośrednie połączenia z 39 miejscowościami w Europie i 38 miastami w Afryce i państwach Zatoki Perskiej.
  • Lot bezpośredni do Dubaju umożliwi pasażerom podróż bez konieczności międzylądowania.
  • Zdrowie i samopoczucie załogi jest niezwykle ważne, dlatego ze względu na personel pokładowy i pasażerów, cały czas opracowywane i weryfikowane są nowe procedury.

 

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | Auckland, Emirates, Nowa Zelandia
 0
Share Now

You Might Also Like

Loty

Tego lata linie Emirates serwują darmowe lody

14 czerwca, 2018
Loty

Linie Emirates dodają drugi dzienny lot A380 do Melbourne

24 marca, 2022
Loty

Zmiany w rozkładzie lotów Emirates w 2019 roku

15 stycznia, 2019
Dzieje się, Loty, Porady, Wiadomości

Linie Emirates rekrutują w Polsce. Jak zdobyć pracę?

5 lutego, 2014
Previous Post Finnair: światowej klasy system rozrywki pokładowej i Wi-Fi na pokładzie Airbusa A350
Next Post Wizz Air wprowadza kartę płatniczą Prepaid Travel Card

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Porady

      Lecisz do ulubionych krajów Polaków? Naucz się tych 10 zwrotów i zyskaj sympatię miejscowych!

      25 października, 2025
    • Porady

      Jak spakować bagaż podręczny do samolotu – praktyczny poradnik dla podróżnych

      25 października, 2025

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet Boże Narodzenie cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl