Firma Amadeus, wiodący na świecie dostawca rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej, poinformowała o udostępnieniu w swoim globalnym systemie dystrybucji (GDS) taryfy Business Plus oferowanej przez linię lotniczą Ryanair. W ten sposób pasażerowie łatwiej skorzystają z oferty dedykowanej podróżującym służbowo, przewoźnik zyska nowy kanał sprzedaży pozwalający skutecznie docierać do klientów biznesowych, zaś biura podróży poszerzą swoją ofertę, a Amadeus umocni pozycję w segmencie niskokosztowych i hybrydowych linii lotniczych.
Podróżujący służbowo mają określone oczekiwania względem standardu podróży lotniczej. Taryfa Business Plus linii Ryanair zapewnia im komfort podróży, jakiego potrzebują, w tym: możliwość elastycznego zmieniania rezerwacji bez dodatkowych opłat, priorytetową odprawę i kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku, wygodne miejsce w samolocie zapewniające szybkie opuszczenie pokładu czy bagaż rejestrowany w cenie biletu.
Chcąc skuteczniej dotrzeć do klientów biznesowych Ryanair zdecydował się udostępnić swoją ofertę Business Plus w biurach podróży specjalizujących się w ich obsłudze. Dlatego nawiązał współpracę z Amadeus. Dzięki temu agenci turystyczni na całym świecie, w tym w Polsce, mogą już oferować klasę Ryanair Business Plus, zapewniającą wszystkie wymienione udogodnienia w cenie biletu.
„Pasażerowie biznesowi mają wystarczająco dużo spraw, o których muszą myśleć w czasie podróży służbowej. Naszym celem jest uproszczenie całego procesu rezerwacyjnego tak, aby mogli się oni skupić na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na ich biznesie” – powiedział Tim Howe Schroeder, dyrektor sprzedaży korporacyjnej w Ryanair.
„W Amadeus zawsze koncentrujemy się na podwyższaniu satysfakcji podróżujących. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest dostarczenie technologii, która pomaga liniom lotniczym takim jak Ryanair tworzyć dopasowane oferty, bardziej odpowiadające wymaganiom ich klientów. Współpracujemy również z najszerszą siecią biur podróży na świecie – żaden inny GDS nie może zaoferować lepszego dotarcia do klientów biznesowych” – powiedział Decius Valmorbida, wiceprezes Amadeus ds. Distribution Marketing.
Około 67% wszystkich rezerwacji w pierwszej klasie i w klasie biznes jest zakładanych w pośrednim kanale sprzedaży, czyli z pomocą agenta turystycznego. Jednocześnie, Amadeus to jedyny GDS z technologią Light Ticketing, która pozwala biurom podróży rezerwować rejsy przewoźników niskokosztowych i hybrydowych w ten sam sposób, jak w przypadku tradycyjnych linii lotniczych.
W pierwszych trzech kwartałach 2015 r. Amadeus odnotował wzrost liczby biletów zarezerwowanych u przewoźników niskokosztowych i hybrydowych o 16,3% r-d-r. Obecnie ponad 80 takich linii lotniczych na całym świecie udostępnia swoje taryfy biurom podróży poprzez system Amadeus.