Pierwszy Airbus A350 XWB nowej generacji został dziś uroczyście odsłonięty podczas ceremonii przekazania samolotu w centrum dostawczym Airbusa we francuskiej Tuluzie.
Finnair to pierwsza europejska linia lotnicza, której loty będą obsługiwać Airbusy A350 XWB.
– Ten moment wyznacza otwarcie nowego, ekscytującego rozdziału w 92-letniej historii Finnaira. Airbus A350 to przyszłość lotnictwa, a podróż nim zapewni naszym pasażerom zupełnie nowe, niezwykłe wrażenia – mówi dyrektor Finnaira, Pekka Vauramo.
– To także chwila dumy dla wszystkich pracowników Finnaira, którzy niestrudzenie pracowali nad wprowadzeniem A350 do naszej floty.Po planowaniua tras, wyszkoleniupilotów i załogi, realizacji usług technicznych i założeń marketingowych – nastąpił moment na który czekaliśmy. Dysponując Airbusem A350 XWB we flocie, możemy w pełni realizować założenia naszej strategii i rozpocząć etap intensywnego rozwoju firmy,” dodaje Vauramo.
– Jesteśmy dumni i zachwyceni, że możemy być świadkami momentu, w którym Finnair, jedna z najstarszych i najbardziej cenionych linii lotniczych na świecie, staje się pierwszym europejskim przewoźnikiem z Airbusem A350 w swojej flocie – powiedział Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbusa. – Bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa i niezrównany komfort podróżnych sprawiają, że A350 będzie stanowić idealną podstawę dla ekspansji Finnaira na rynkach azjatyckich.
Finnair zamierza do roku 2020 podwoić ruch na trasach azjatyckich w stosunku do roku 2010, a inwestycja we flotę Airbusów A350 stanowi fundament tego planu. Przewoźnik zamówił w sumie 19 samolotów A350 i jest to największa inwestycja w jego historii. Odbiór pierwszych czterech maszyn zaplanowano do końca 2015 r., siedem kolejnych zostanie dostarczonych w 2016 i 2017 r., a pozostałe zamówienia zostaną zrealizowane do 2023 r.
Nowy A350 odgrywa także kluczową rolę w realizacji strategii przewozów cargo Finnaira – dzięki nowym A350 ładowność przewoźnika ma wzrosnąć do 2020 r. o 50%.
Pierwsze rejsowe loty komercyjne odbędą się 9 października z Helsinek do Amsterdamu i Oslo, w ramach programu lotów doszkalających dla załogi. Samolot zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe 21 listopada 2015 na trasie z Helsinek do Szanghaju.