Podczas specjalnej ceremonii, która odbyła się dzisiaj w międzynarodowym porcie lotniczym São Paulo-Guarulhos, linie lotnicze należące do sojuszu Star Alliance powitały najnowszego członka, Avianca Brazil.
– Dołączenie do naszej siatki połączeń rejsów oferowanych przez Avianca Brazil to ważny etap wzbogacania oferty dla klientów na terenie Ameryki Łacińskiej. Brazylia stanowi najważniejszy rynek lotniczy na kontynencie, a my z przyjemnością od dziś możemy znowu oferować połączenia krajowe w obrębie tego kraju – powiedział Mark Schwab, Dyrektor Generalny Star Alliance.
– Już dziś ustalamy przyszłe tempo rozwoju dla naszej linii lotniczej i zamykamy trwający dwa lata proces, w ramach którego przenieśliśmy się na nową platformę informatyczną, dokonaliśmy przeglądu i aktualizacji naszych procedur wewnętrznych i przygotowaliśmy program szkoleniowy dla naszych pracowników z myślą o tym, by mogli świadczyć najlepsze usługi na rzecz klientów pozostałych członków sojuszu Star Alliance. Jesteśmy dumni z członkostwa w najbardziej doświadczonym sojuszu linii lotniczych i z radością oczekujemy powrotu Brazylii na mapę Star Alliance – powiedział Jose Efromovich, Prezes i Dyrektor Generalny Avianca Brazil.
Avianca Brazil to najszybciej rozwijające się linie lotnicze w Brazylii. W latach 2010 – 2014 zwiększyły swój udział w rynku o 2,6% do poziomu 8,3%. W pierwszym kwartale 2015 linie utrzymywały tendencję wzrostową, zwiększając przychody średnio o 18% w przeliczeniu na każdego przewiezionego pasażera, podczas gdy rynek odnotował wzrost zaledwie na poziomie 6%.
Prognozowany jest dalszy wzrost, jako że Avianca Brazil i inne linie lotnicze zrzeszone w Star Alliance i obsługujące loty w Brazylii będą teraz transferować jeszcze większą liczbę pasażerów poprzez porty lotnicze São Paulo – Guarulhos, Rio de Janeiro – Galeão i przez Brasilię.
Łącznie Brazylię obsługuje 13 linii należących do sojuszu (Air Canada, Air China, Avianca, Avianca Brazil, Copa Airlines, Ethiopian Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP, Turkish Airlines oraz United), co dodatkowo umacnia pozycję Star Alliance jako największego sojuszu lotniczego na tym rynku. Dzięki członkostwu Avianca Brazil liczba obsługiwanych przez sojusznicze linie lotnicze destynacji w Brazylii wzrosła o 15 z 12 do 27.
Oprócz połączeń krajowych oferowanych przez Avianca Brazil, klienci mogą także skorzystać z połączeń międzynarodowych z 12 portów lotniczych do różnych miejsc w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Azji i Afryce.Korzystając z węzłów komunikacyjnych Star Alliance, w tych regionach pasażerowie uzyskują dostęp do globalnej siatki połączeń, w skład której wchodzi 28 linii lotniczych, które łącznie są w stanie zaoferować ponad 18 500 codziennych rejsów do 1 330 portów lotniczych w 192 krajach.
Ponad 2,6 mln członków korzystających z programu lojalnościowego frequent flyer (FFP) oferowanego przez Avianca Brazil, może teraz w pełni korzystać z możliwości, jakie daje program FFP sojuszu Star Alliance. Na przykład, między innymi, mogą otrzymywać i wymieniać na nagrody mile przyznawane za wszystkie loty liniami lotniczymi należącymi do sojuszu, natomiast członkowie programu posiadający status Gold i Diamond mogą skorzystać z ponad 1000 saloników lotniskowych na całym świecie, otrzymać dodatkowy limit bagażu, uzyskać pierwszeństwo przy jego nadawaniu lub wejścia na pokład samolotu w pierwszej kolejności czy skorzystać z dedykowanego stanowiska odpraw.
Podobne korzyści przysługują członkom pozostałych programów FFP prowadzonych przez linie należące do sojuszu Star Alliance podczas lotów liniami Avianca Brazil.
Wszystkie loty Avianca Brazil oznakowane są kodem IATA „06” i wchodzą w skład produktów taryfowych Star Alliance. Najpopularniejszy z nich, Round the World, umożliwia klientom podróżowanie po całym świecie, korzystając z lotów liniami należącymi do sojuszu w dowolnej kombinacji. Ponadto Avianca Brazil będzie również oferować loty w ramach produktów taryfowych dla biznesu, np. Star Alliance Corporate Plus, Conventions Plus czy Meetings Plus.
Z okazji dołączenia do sojuszu linii Avianca Brazil, Star Alliance zainicjował specjalną kampanię marketingową, której główne hasło brzmi “THE WAY BRAZIL CONNECTS WITH THE WORLD”. W kampanii flagę brazylijską tworzą kultowe budynki z całego świata w formacie 3D, co stanowi wizualizację korzyści związanej z szerszym wyborem kierunków podróży, jaki poprzez włączenie Avianca Brazil do sojuszu Alliance, mają do dyspozycji brazylijscy uczestnicy programów lojalnościowych FFP podróżujący za granicę w porównaniu z ofertą innych sojuszy.