Ciemnografitowy dla lepszej koncentracji, dwa odcienie szarości dla jeszcze większego odprężenia. Od dziś LOT rozpoczyna sukcesywne wprowadzanie elementów nowego designu i kolorystyki, co ma ułatwić pasażerom orientację na lotnisku, w drodze do samolotu oraz na pokładach. Wszystkie klasy podróży zostaną oznaczone i wypełnione elementami, które zapewnią pasażerom poczucie przejrzystości i wygody.
Dzięki wprowadzeniu identyfikacji klas każdy pasażer bez trudu odnajdzie swoje miejsce na pokładzie i z łatwością będzie poruszał się po lotnisku. Pierwsze zmiany na pokładach i lotniskach jak np. nowa kolorystyka tac posiłków czy wystrój stref check-in na lotnisku w Warszawie pasażerowie LOT-u zauważą już w tym tygodniu. Wkrótce pojawią się też kolejne elementy nowej kolorystyki.
Każda z klas podróży LOT to osobna przestrzeń, oparta na ściśle określonych kolorach. Fale widoczne na fotelach inspirowane są ruchami mas powietrza i 86-letnim logo LOT. Pośród eleganckich odcieni grafitów wyłaniają się błękity wyróżniające każdą z klas.
Barwą nawigacyjną dla LOT Business Class jest jasnoniebieski, kontrastujący z dopełniającym całość kolorem ciemnografitowym. Ten ostatni kolor, w przyszłości wykorzystywany będzie między innymi do obić foteli klasy biznes. Sprzyja on koncentracji oraz daje pasażerom więcej energii do działania – często potrzebnej przed ważnymi spotkaniami biznesowymi zaraz po wylądowaniu.
Z kolei gama odcieni szarości zaprojektowana w wystroju LOT Premium Economy oraz LOT Economy Class została zestawiona z niezmiennym od 86 lat granatem z logo Polskich Linii Lotniczych LOT. Neutralne kolory foteli pomagają wyciszyć się i zrelaksować w trakcie podróży, tym samym gwarantując optymalne odprężenie. W każdej z klas widoczny jest akcent czerwieni, który nadaje całości jeszcze więcej elegancji oraz odnosi się do polskiego pochodzenia marki LOT.
Wprowadzając nową kolorystykę poszczególnych klas podróży, LOT wyróżnia każdy ze swoich produktów, tworząc dla niego odrębną identyfikację kolorystyczną. „System stanowi spójną i logiczną całość. Mamy nadzieję, że będzie intuicyjny i z łatwością rozróżniany przez naszych klientów, przez to ułatwi im orientację na lotniskach oraz w naszych samolotach”- mówi Marta Glinka, Dyrektor Biura Marketingu LOT.
LOT wprowadzając innowacyjny wygląd klas wyznacza trendy. Pierwsze całkowicie odmienione wnętrza samolotów Boeing 787 Dreamliner pasażerowie będą mogli zobaczyć jeszcze przed końcem roku. Również jesienią podobna kolorystyka zostanie wprowadzona w samolotach Boeing 737, które przejdą modyfikację i odświeżenie całego wnętrza.
Już za kilka tygodni LOT odda do użytku zupełnie nową strefę odpraw na lotnisku w Warszawie. Będzie ona kilkukrotnie większa od poprzedniej, a dzięki spójnej nawigacji kolorystycznej, pasażerowie z łatwością odnajdą dedykowane im poszczególne stanowiska odpraw, między innymi stanowiska LOT Business i Premium Economy Class oraz LOT Family Check-in.