Departament Turystyki i Miejsc Wypoczynkowych Adżarii będzie jednym z wystawców XXII Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw 2014. Ten autonomiczny gruziński region ze stolicą w Batumi planuje w nadchodzącym roku zwiększyć liczbę turystów przyjeżdżających z Polski. Drugiego dnia TT Warsaw, tj. 28 listopada, odbędzie się konferencja prasowa połączona z prezentacją Adżarii.
Gruzja staje się coraz chętniej wybieranym kierunkiem na letni urlop. Sektor turystyczny prężnie się tam rozwija, a odwiedzający przyjeżdżają zarówno na wycieczki objazdowe po kraju, jak i na wypoczynek nad Morzem Czarnym. Najpopularniejszym regionem jest Adżaria, która słynie z przepięknych krajobrazów, plaż, licznych atrakcji turystycznych, łagodnego klimatu i życzliwości mieszkańców.
Batumi – perła Gruzji
Na stoisku Adżarii (B75) promowane będą najciekawsze atrakcje regionu. Przedstawiciele z Gruzji chętnie opowiedzą o zabytkach, wydarzeniach i imprezach kulturalnych, które są tam organizowane, a także o dziewiczej przyrodzie, którą można na miejscu podziwiać. Region promowany będzie także ze względu na ciekawe tradycje, smaczną gruzińską kuchnię i słynne wina. Na stoisku dostępne będą mapy, broszury z informacjami o całym regionie, kurortach wypoczynkowych oraz o jego stolicy, Batumi. W mieście można podziwiać liczne kościoły, meczety, synagogi, muzea i galerie. Znajduje się tam również delfinarium oraz pomnik mitologicznej Medei, kojarzonej właśnie z terenami dzisiejszej Gruzji. Adżaria to także przyroda chroniona w parkach narodowych, turystyka wiejska i enoturystyka.
Partnerzy poszukiwani
Przedstawicielom Adżarii zależy na dotarciu zarówno do polskich organizatorów turystyki, jak i klientów indywidualnych. Jak mówi Mamuka Berdzenishvili, wiceprzewodniczący Departamentu Turystyki i Miejsc Wypoczynkowych Adżarii, obecność na targach w Polsce jest dla regionu i dla gruzińskich przedsiębiorców bardzo ważna. – Zależy nam, aby zapoznać polskich turystów z naszym krajem, gdyż jest on jeszcze stosunkowo mało znany wśród Polaków. Na targach szukamy partnerów biznesowych, których zainteresuje nasza oferta, chcemy też, aby indywidualni klienci nabrali chęci do przyjazdu do Gruzji. Jesteśmy otwarci na współpracę i liczymy, że na TT Warsaw uda nam się nawiązać cenne kontakty – podkreślił.