Airbus przygląda się nawykom zakupowym miliarderów – wyniki badania w grupie najbogatszych na Bliskim Wschodzie.
Odrzutowce korporacyjne są wyznacznikiem stylu życia. Biorąc pod uwagę fakt, że liczba miliarderów na Bliskim Wschodzie wzrośnie ze 150 w 2007 r. do około 220 w 2017 r., zrozumienie zwyczajów i upodobań zakupowych krezusów nabiera . coraz większego znaczenia w kontaktach handlowych. Najnowsze badania Airbusa dostarczają pewnych interesujących spostrzeżeń.
I tak okazuje się że, kiedy miliarderzy wyruszają w podróż samolotem, chcą zabierać ze sobą swój styl życia, a to często oznacza podróżowanie ze świtą — osobami, które zapewniają ich obsługę, doradzają im na ziemi i znają ich potrzeby oraz preferencje. Nie rezygnowanie z wygód i wierność stylowi życia także w czasie podróży samolotem, czy to chodzi o pracę, odpoczynek czy też zabawę, jest ważne dla miliarderów, ponieważ pomaga im optymalnie wykorzystać czas, a jednocześnie zwiększa komfort podróży.
— Korporacyjne odrzutowce Airbusa umożliwiają większym grupom prowadzenie interesów i życia towarzyskiego w powietrzu, ponieważ szersze, wyższe i bardziej przestronne kabiny pozwalają przewozić więcej osób, bardziej komfortowo, niż jakikolwiek inny samolot biznesowy — zauważył John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów. —Szefowie firm, rodziny i delegacje rządowe cenią korporacyjne odrzutowce Airbusa, ponieważ większa przestrzeń pozwala im spędzać w powietrzu czas w taki sam sposób jak na ziemi.
Z badań wynika, że miliarderzy z Bliskiego Wschodu preferują podróże do Europy, w tym do krajów śródziemnomorskich, do których można dotrzeć w ciągu zaledwie kilku godzin.
Badanie pokazuje, że różnice w nawykach zakupowych miliarderów zależą od tego, w jakim są wieku, jak długo cieszą się statusem najbogatszych i z jakiego pochodzą regionu. Na przykład miliarderzy z Bliskiego Wschodu mają średnio 61 lat i zwykle zależy im na przekazywaniu swoich postaw i wartości, a nie tylko bogactwa.
Badania ujawniły też, że luksus nadal ma znaczenie dla miliarderów, ale głównie oznacza to posiadanie produktów i korzystanie z usług dostosowanych do ich potrzeb i pozwalających im lepiej wykorzystać czas.
Airbus oferuje kompletną linię odrzutowców biznesowych. Wszystkie wywodzą się z najnowocześniejszej na świecie rodziny samolotów i komfortowo mieszczą od 19 do 100 pasażerów.