Warszawskie hotele sieci Starwood będą w najbliższy weekend sprzedawać ciastka przed historycznym Hotelem Bristol, aby pozyskać środki na budowę systemu uzdatniania wody w Somalii.
W sobotę i niedzielę 7-8 czerwca br. w godzinach 10.00 – 18.00 przed warszawskim Hotelem Bristol już po raz drugi powstanie wyjątkowa kawiarnia, w której sprzedawane będą napoje i słodkie przekąski przygotowane przez szefów kuchni z trzech warszawskich hoteli: Bristol, Sheraton oraz Westin. Całkowity dochód ze sprzedaży kawy, herbaty i deserów w kawiarni zostanie przeznaczony na inicjatywę Road To Awareness, której celem jest pozyskanie środków na projekty realizowane przez UNICEF w Somalii. Napoje i przekąski serwowane w ten weekend przed Hotelem Bristol będą kosztować symboliczne 5 i 10 PLN.
– Kawiarnia UNICEF organizowana jest już po raz drugi. W ubiegłym roku spotkała się z ogromnym zainteresowaniem warszawiaków, którzy z hojnością kupowali przekąski przygotowane przez naszych szefów kuchni, a przez to wsparli projekt budowy szkół w Kamerunie i Nigerii – powiedział Gonçalo Duarte Silva, dyrektor generalny sieci Starwood Hotels & Resorts w Polsce.
W tym roku w kawiarni będzie można nabyć kawę, herbatę, ciasteczka czekoladowe od hotelu Sheraton, muffiny SuperFoods i jagody goji w gorzkiej czekoladzie z Westina oraz fenêtre, czyli kruche ciasto zapieczone z konfiturą owocową i migdałowym crustem oraz brownie z Hotelu Bristol. Wszystkie przekąski i napoje dostępne będą w cenie 5 PLN, orzechy – 10 PLN, a ciasta na wynos przygotowane przez Hotel Westin w cenie 40 PLN. Sieć Starwood Hotels & Resorts do której należą hotele Bristol, Sheraton i Westin od siedmiu lat prowadzi akcję pozyskiwania środków w ramach projektu Road To Awareness.
W ubiegłym roku hotele sieci w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie pozyskały USD 800 000 na budowę szkół w Kamerunie i Nigerii. W tym roku celem jest zgromadzenie środków, które pozwolą na zbudowanie przez organizację UNICEF systemów uzdatniania wody, dzięki którym poprawi się jakość życia 21 000 osób.
Informacje o współpracy Starwood oraz UNICEF
Inauguracja programu partnerskiego Check Out for Children w listopadzie 1995 r. w Londynie przez Ambasadora Dobrej Woli UNICEF Sir Rogera Moore’a była fundamentem długotrwałego partnerstwa pomiędzy UNICEF i Starwood Hotels & Resorts. Dzięki programowi, goście uczestniczących w nim hoteli Starwood w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie mają możliwość dopłacenia 1 $ (lub odpowiednika w lokalnej walucie) do rachunku za pobyt w hotelu jako datku na działalność organizacji UNICEF. Dodatkowo, Starwood oraz UNICEF w 2008 rozpoczęły kampanię zbierania funduszy wśród pracowników o nazwie „Road to Awareness”. W ciągu ostatnich 18 lat, goście hoteli oraz pracownicy Starwood wspólnie zebrali ponad 30 milionów dolarów na rzecz organizacji UNICEF w celu polepszenia warunków życia dzieci wymagających specjalnej opieki na całym świecie oraz zapewnienia dostępu do edukacji. Na początku roku Starwood wprowadził program Make a Green Choice w ramach którego goście hoteli Starwood na całym świecie mogą zrezygnować z codziennych usług sprzątania.
W zamian za zaoszczędzoną wodę i prąd, Starwood oferuje swoim klientom możliwość wpłacenia datku w wysokości 5 dolarów na rzecz projektów UNICEF-u chroniących dzieci przez zmianami klimatycznymi.