Rainbow Tours S.A., rekrutuje pilotów wycieczek i rezydentów na sezon lato 2014. Ze względu na dynamiczny rozwój oraz coraz bogatszą ofertę niezbędna jest większa ilość pracowników do obsługi imprez turystycznych.
– Nasz zespół pilotów i rezydentów z roku na rok powiększa się – mówi Tomasz Czapla, wiceprezes zarządu Rainbow Tours S.A. – Dobór personelu obsługującego nasze imprezy jest dla nas bardzo ważny. Pilot czy rezydent ma bezpośredni kontakt z turystami; swoją wiedzą, umiejętnościami i postawą buduje wizerunek firmy. Dlatego inwestujemy w nasz zespół poprzez profesjonalny proces rekrutacji, a następnie szkoleń wewnętrznych, aby nasi piloci i rezydenci spełniali najwyższe standardy obsługi.
W tym roku dla wszystkich chętnych do pracy w charakterze pilota wycieczek oraz rezydenta odbyły się już dwa nabory. Cały proces składa się z trzech etapów. Pierwszy to składanie przez kandydatów aplikacji. Dzięki wdrożeniu zaawansowanego narzędzia HR, jakim jest system zarządzania pracownikami hrsys.pl, zainteresowani mogą szybko i sprawnie przesłać swoje dokumenty i otrzymać potwierdzenie przyjęcia aplikacji.
Wybrane osoby zapraszane są do drugiego etapu, którym jest test wiedzy, który dla wygody kandydatów jest przeprowadzany on line. Test składa się z 45 pytań i obejmuje wiedzę z zakresu pilotażu/rezydentury, geografii turystycznej, historii kultury i sztuki, aspektów prawnych i ubezpieczeniowych w turystyce, a także firmy Rainbow Tours S.A. Czas na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony do minuty na każde pytanie. Wybrane osoby zapraszane są do trzeciego etapu, którym jest mini-assessment center przeprowadzany w Warszawie lub Łodzi.
– Trzeci etap to cały dzień zadań praktycznych realizowanych przez kandydatów w którym chcemy sprawdzić ich umiejętność do zastosowania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce – mówi Anna Małkowska z działu pilotażu i transportu Rainbow Tours S.A.
Spotkanie z rekruterami trwa ok. 6 godzin. Kandydaci podzieleni na grupy otrzymują poszczególne zadania do wykonania, które bezpośrednio korespondują z sytuacjami „z życia” pilota wycieczek lub rezydenta. Dzięki temu rekruterzy mogą zaobserwować, czy osoba starająca się o pracę będzie w stanie poradzić sobie w typowych zadaniach wynikających ze specyfiki zawodu. Zastosowanie metody zbliżonej do assessment center, czyli wielowymiarowego procesu oceny kompetencji, daje możliwość trafnego dopasowania osoby do przyszłego stanowiska pracy. Wystandaryzowany proces rekrutacji pozwala na rzetelne i obiektywne zebranie informacji o wiedzy, umiejętnościach i postawach kandydatów.
Wybrane w procesie rekrutacji osoby rozpoczną pracę w Rainbow Tours S.A. już w nadchodzącym sezonie lato 2014. Zanim jednak podejmą się obsługi pierwszej grupy wezmą udział w szkoleniu wewnętrznym, podczas którego zostaną zapoznani ze standardami obsługi obowiązującymi u touroperatora.
Kolejne i ostatnie przed sezonem spotkanie z rekruterami zaplanowano w dniach 27-28.03. Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są do 16 marca.