Na sześć dni do statecznej, uniwersyteckiej Tybingi zjeżdżają producenci z całego świata i ok. 300 tys. zwiedzających. Program, przygotowany z akcentem na wydarzenia artystyczne, ale także pomysłowo łączący świat słodyczy z medycyną, kosmetyką czy sportem, podzielono na kilka sekcji (chocoKino, schokoPFAD, Kinderprogramm, Schokokurse, Tasting).
Tegoroczna edycja to niezliczone atrakcje, m.in. kursy robienia pralinek, czekoladowe masaże, promocja czekoladowej diety, pokaz malowania – nie farbami a kakao, wykłady na temat łączenia czekolady z alkoholem (z whisky, winem czy z piwem), warsztaty dla dzieci (np. w schokoTeatrze), przegląd filmów hiszpańskich z czekoladą w roli głównej i nocne szaleństwo czekoladowych zakupów.
Od dziś do 8 grudnia Stare Miasto zamienia się w wielki, rozłożysty targ słodkości a w tybińskich restauracjach pojawia się specjalne menu, m.in. klasyczne wursty (grillowane kiełbaski) w sosie z czekolady i curry, comber z dzika w panierce z kolendry i czekolady czy krewetki królewskie w kokosowym sosie z dodatkiem chili i białej czekolady.
Iza Natasza Czapska
chocolART
Tybinga, Niemcy
03-08.12.2013
Wstęp wolny (część imprez biletowana)