Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Ludzie
  • Sprawdzony nocleg
  • Gadżety
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Ciekawostki, Polska

Pomorze będzie bardziej „Russian Friendly”

19 grudnia, 2013

 

Kampania reklamowa w obwodzie kaliningradzkim, rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, restauracja czy klinika są przygotowane do obsługi Rosjan – to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma jeszcze bardziej wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.

Pomorze Russian Friendly

 

Projekt „Russian Friendly” jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie Pomorzem sąsiadów z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym (MRG), w obwodzie zapanowała moda na Polskę, a zwłaszcza na Pomorze. Z projektu „Russian Friendly” mają skorzystać obiekty turystyczne, gastronomiczne, branża rozrywkowa, rekreacyjna, handlowa, kliniki zdrowia i urody, a także samorządy. Słowem wszyscy, którzy w rywalizacji o bogatych turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.

 

Program „Russian Friendly” wypromuje w Rosji konkretne obiekty handlowe i produkty turystyczne Pomorza. Jego koordynacją zajmuje się Fundacja „Polska Friendly”, pomysłodawca projektu, przy wsparciu i zaangażowaniu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

 

Wychodzimy naprzeciw Rosjanom
– Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). – W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i „opakować” ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim.

 

Stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany dlatego projekt zakłada wprowadzenie kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby dostać się do elitarnego grona i zdobyć certyfikat „Russian Friendly” wystarczy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Ma to zagwarantować, że firma posługująca się znakiem „Russian Friendly” jest w pełni przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Obowiązkowe punkty to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku. Pozostałe wymagania można wypełnić dobrowolnie (są na stronie projektu russian-friendly.org.pl).

Pomorze_Russian_4

 

Nabór uczestników właśnie się rozpoczął i potrwa do końca lutego. Z początkiem marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal russian-friendly.pl. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan.

 

Informacje będą też promowane na portalu vkonakte.ru, rosyjskim odpowiedniku Facebooka. Dodatkowo w największych mediach kaliningradzkich 1 marca ruszy kampania reklamowa. Stanie się to na tydzień przed bardzo ważnym w Rosji Dniem Kobiet, który – jak pokazał ten rok – nasi sąsiedzi wykorzystują na masowe i rodzinne wyjazdy, głównie do Polski.

 

Pozytywne emocje wspierają gospodarkę
– Bardzo cieszy mnie fakt, że polsko-rosyjskie, sąsiedzkie relacje w strefie MRG układają się wręcz wzorowo – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego pomorskiego. – Jestem przekonany, że projekt „Russian Friendly” zintensyfikuje tę współpracę i przyniesie wymierne korzyści . Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe: Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani.

 

Podobnego zdania jest Artiom Bologov, prezes mniejszości rosyjskiej w Polsce:- Sądzę, że projekt „Russian Friendly” wzbudzi w Rosji ogromne zainteresowanie – ocenia. – Pozytywne emocje to najskuteczniejsze narzędzie promocyjne. Rosjanin, który poczuje się w danym miejscu w Polsce komfortowo, z pewnością opowie o tym znajomym, poleci to miejsce na zakupy czy wypoczynek. Obiekt oznaczony „Russian Friendly” na pewno będzie miał przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza że klienci z Rosji nie należą do oszczędnych. Jeśli coś wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, płacą za to chętnie i dużo. To dobre posunięcie nie tylko z gospodarczego punkty widzenia.

 

Siła emocji i spójnego przekazu
– Projekt „Russian Friendly” to głównie niezbędnik informacyjny rosyjskiego turysty na Pomorzu, ale równie ważny jest pozytywny przekaz, który ma podbić serca naszych sąsiadów i trwale przywiązać ich do marki „Pomorze” – mówi Maciej Rytczak, prezes fundacji „Polska Friendly”. – Poza tym chcemy, aby Polacy i Rosjanie poznawali się, co wpłynie na stworzenie lepszego wzajemnego obrazu na poziomie zwykłych ludzi. W tym celu na profilu projektu na Facebooku przy wsparciu portalu kaliningrad.ru trwa akcja „Słowianie bez granic”, która ma udowodnić , że po odłożeniu na bok polityki między Polakami a Rosjanami jest całe mnóstwo dobrych emocji.

 

Od 10 grudnia na portalu kaliningrad.ru trwała akcja teaserowa zapowiadająca projekt. Na stronie pojawił się banner z pytaniem: „Czy wiecie, jakie miejsce na świecie jest najbardziej Russian Friendly?”. Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane:- Wszystkie nasze akcje będą prowadzone właśnie pod hasłem „Russian Friendly”, aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów – zapowiada Krystyna Hartenberger-Pater.

 

Punkt informacyjny projektu znajduje się w Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Szczegóły projektu dostępne są również na stronie www.russian-friendly.org.pl

 

 

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | friendly, Kaliningrad, kampania, Krystyna Hartenberger-Pater, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Pomorze, promocja, region, Rosjanin
 0
Share Now

You Might Also Like

Azja i Ocean Indyjski, Bliski Wschód, Promocje lotnicze, Transport

Ceny w weekend spadają! Leć Austrian Airlines

9 marca, 2012
Dzieje się, Promocje lotnicze, Wiadomości, Wybrane promocje

Dokąd lecieć w 2016 roku? Nowe kierunki w promocji Emirates!

5 stycznia, 2016
Europa, Promocje lotnicze, Wybrane promocje

Wizz Air: tylko dziś bilety dla wszystkich po 3 zł

13 kwietnia, 2012
Promocje lotnicze, Wybrane promocje

Promocja Ryanair: bilety za złotówkę!

14 stycznia, 2013
Previous Post Więcej lotów Lufthansy do Japonii
Next Post Aplikacja na smartfony dla łowców zórz polarnych!

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Porady

      Jak podróżować z PKP Intercity podczas epidemii

      6 maja, 2020
    • Porady

      Koronawirus. To kraje, do których nie powinieneś jechać!

      24 lutego, 2020

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air Wrocław wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl