To w oświeceniu dominujące znaczenie zdobyła płeć piękna, wpływając między innymi na upodobania estetyczne tej epoki. Za sprawą kobiet powszechne stało się zamiłowanie do rzeczy małych i drobnych. Ten kult bibelotów odcisnął swoje piętno na psiej modzie. Ogromnie popularne stały się psy małych rozmiarów; psy o gabarytach bibelotu. Wśród ras psów małych szczególnym powodzeniem cieszył się bolończyk. Bolończyki podbiły zupełnie serca rokokowych dam.
Jeszcze jeden gatunek psów małowymiarowych zrobił furorę w XVIII wieku – mianowicie mopsy. Ich popularność związana była z rozwojem kobiecej masonerii. Otóż masonki obrały sobie za godło właśnie mopsa, symbol wierności. (Dlatego narywano je czysto „dames des Mops”, to jest Mopsicami). Z racji tego, też mops był ich godłem, darzyły go szczególną sympatią, lansując wśród sfer wyższych. Rokokowe damy szalały zaś za mopsami nie mniej niż za bonończykami. Mops to pies numer dwa epoki oświecenia.
A więc skąd się wzięła moda na psie ubranka?
Moda wynikała z potrzeby ogrzania piesków przed zimnem i tu również możemy uznać Francję jako prekursora w tej dziedzinie.
Początkowo ubranka służyły ochronie zwierząt przed zimnem i zabezpieczały miejsca newralgiczne (takie ja strefy intymne). Z czasem jednak poczyniono starania, aby ubranka były nie tylko wygodne i ciepłe, ale również estetyczne i zgodne z modowymi standardami.
Moda dla piesków to już nie zupełnie niszowy segment dla bogaczy nie wiedzących co robić ze swoimi pieniędzmi. Coraz popularniejsze ubranka dla psów przyciągają rzesze chętnych posiadaczy nie tylko małych piesków. Małe pieski takie jak Yorkshire terrier, Maltańczyki, Pekińczyki, Chihuahua są bardzo narażone na zapalenia płuc i przeziębienia kupno ubranek jest wręcz zalecane. Psy ras średnich i dużych mają większą odporność i z całą pewnością nie potrzebują ubranek.
Oprócz szerokiej oferty na wszelkiego rodzaju psie akcesoria coraz częściej możemy usłyszeć o targach psich ubranek, czy sławnych designerach projektujących kolejne produkcje i kolekcje. Stroje, które zdobią dziś naszych pupili to wyrafinowane produkty, nie ustępujące jakością produktom odzieżowym dla ludzi. Moda dla psów podąża za najnowszymi trendami nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Świetnym przykładem tego są kolekcje dla piesków sygnowane przez światowych celebrytów – jak chociażby Paris Hilton, czy Jenifer Lopez. Dedykowaną kolekcją dla piesków mogą się pochwalić także Gucci, Chanel, Burberry czy nawet Louis Vuitton. Do tego nie możemy zapomnieć o jednych z najbardziej znanych psich marek – Puppy Angel, Diva Glam, , czy Chi Chi de Paris i wielu innych.
Pokazy psiej mody stają się już cyklicznymi wydarzeniami – jak chociażby Odaiba Wan Wan Collection w Tokio, czy Pet Fashion Week w Nowym Yorku. W najnowszej kolekcji mody wiosna-lato pojawiło się 50 zwierząt domowych. Co ciekawe w Japonii na trzymanie psa lub kota w mieszkaniu potrzebne jest specjalne pozwolenie administratora budynku. Duże psy można mieć tylko mieszkając na pierwszym piętrze. Pies np. nie może wchodzić do windy. I jak to zwykle bywa Japończycy troskliwie opiekują się swoimi pociechami, uważają, że trzeba je odpowiednio ubrać, czy uczesać. Oprócz popularnych w Europie psich fryzjerów i showromów z ubrankami możemy wybrać się ze swoim pupilem do spa, ubikacji, zakładu kosmetycznego, automatycznej myjni, hotelu, psiego psychologa, restauracji itd. (usługi popularne w Azji i USA).
Dla wszystkich miłośników czworonogów mamy wyjątkową niespodziankę – na hasło: „NaWalizkach” otrzymujemy 15% rabat na kurteczki, bluzy i sweterki z psiego butiku Doggie.pl
Zainteresowanych specjalnie wyselekcjonowaną ofertą psich akcesoriów oraz psimi usługami zapraszamy na stronę: http://doggie.pl oraz do showroomu w Warszawie przy ul. Elektoralnej 13, gdzie również mieści się Fryzjer dla psów.