Na Walizkach

  • Wiadomości
  • Loty
  • Miejsca
  • Porady
  • Ludzie
  • Sprawdzony nocleg
  • Gadżety
  • Top 10
  • Krótkie wypady
Loty, Transport, Wiadomości

Dla podróżnych liczy się e-bilet i odprawa on-line

22 kwietnia, 2013

British AirwaysEuropejczycy podróżujący liniami lotniczymi na małych odległościach coraz częściej sięgają po innowacyjne rozwiązania, a najbardziej popularne z nich to e-bilet oraz odprawa on-line – wynika z ankiety przeprowadzonej przez British Airways. 

Badanie autorstwa British Airways obejmowało grupę niemal dwóch tysięcy Europejczyków korzystających co najmniej dwa razy do roku z lotów krótkodystansowych. Wyniki wykazały, że pasażerowie cenią sobie przede wszystkim łatwość i szybkość przy załatwianiu formalności oraz wygodę podczas podróży samolotem.

Po pierwsze – nowoczesność

Do najbardziej praktycznych innowacji respondenci zaliczyli odprawę online (45%). Polscy pasażerowie myślą podobnie, uznając, że odprawa online to wyjątkowo efektywne narzędzie (39%). Zaraz za nią uplasował się e-bilet w Polsce ciągle nieodkryty cieszący się popularnością jedynie 30% badanych osób. Znacznie mniej rozpowszechnione są również takie rozwiązania, jak mobilna karta pokładowa, czy możliwość rezerwacji miejsc siedzących przez internet. Jedynie 10-15% klientów korzysta z tych udogodnień.

Zdecydowanie najbardziej pożądaną innowacją technologiczną wśród pasażerów, jest dostęp do internetu na pokładzie samolotu. Aż 64%-70% Polaków ceni sobie wygodę surfowania w sieci, jak również korzystanie z mobilnej telefonii komórkowej podczas lotu. Dużą aprobata cieszy się też możliwość zastosowania panoramicznego dachu w samolocie (32% badanych w Polsce), pozwalającego podziwiać niebo w czasie podróży.

Po drugie – wygoda

Przeprowadzone badanie wykazało, że podstawą zadowolenia klienta jest spokojna i komfortowa podróż i to ona bezpośrednio przekłada się na decyzje dalszego korzystania z usług przewoźnika.

Wśród istniejących udogodnień, podróżujący podkreślają przede wszystkim wygodne fotele (43%) oraz profesjonalną obsługę podczas lotu, którą docenia aż 72% pasażerów z Polski. Na dobre wspomnienia z podróży równie dobrze wpływa darmowy posiłek (53%). Wśród naszych rodaków ma on jednak o wiele mniejsze znaczenie niż życzliwy personel na pokładzie.

Po trzecie- rozrywka

Przeważająca ilość, bo aż 70% przebadanych pasażerów podróżuje w celach rekreacyjnych a loty biznesowe stanowią natomiast 30% ogółu. Ponadto, blisko trzy czwarte pasażerów podróżujących na krótkich dystansach, nie zabiera ze sobą na pokład żadnych posiłków. To samo dotyczy również ilości zabieranych bagaży. Niemal 80% pasażerów lata tylko i wyłącznie z bagażem podręcznym niewymagającym dopłat.

Preferowane formy spędzania czasu podczas lotu to przede wszystkim czytanie, spanie i rozmowa z innymi pasażerami. Procentowo prezentuje się to bardzo podobnie wśród respondentów z każdego kraju, jednak najbardziej „rozczytanym” narodem są Niemcy. U nich odsetek ten to 86%, podczas gdy Polaków czytających książki jest 69%. Rodacy preferują odpoczynek, bądź dyskusję ze współpasażerem. Co za tym idzie, mniej też narzekają na hałaśliwych towarzyszy podróży, których jako główny minus wskazuje blisko 75% obywateli innych krajów.

Zakupy w sklepach wolnocłowych zlokalizowanych w obrębie lotnisk to jedno z zajęć, któremu oddaje się ponad połowa ankietowanych (61%). Polacy są w tej materii bardzo aktywni. Z badania wynika, że regularne zakupy na lotnisku deklaruje aż 86% podróżujących na krótkich dystansach.

Na pokłady samolotów przedzierają się coraz mocniej technologie mobilne, a chęć korzystania z nich na deklaruje coraz więcej pasażerów, przeważnie z Europy Zachodniej gdzie błyskawicznie rośnie liczba użytkowników smartfonów i tabletów. Loty krótkodystansowe czeka digitalizacja, która według podróżujących powoli staje się koniecznością.

Wyniki badań prezentują się bardzo spójnie, większość respondentów wykazuje jednakowe lub bardzo zbliżone preferencje dotyczące lotów na niedużych odległościach. Polscy pasażerowie na tle innych narodów w Europie wypadają podobnie, jednak bardziej liczy się dla nich atmosfera towarzysząca podróży niż dodatkowe udogodnienia technologiczne. Wolą nawiązywać kontakty, niż spędzać podróż w samotności, a miła obsługa przeważa nad darmowym jedzeniem.

źródło: British Airways

Autor: redakcja

Comments

comments

Tags | bilet elektroniczny, British Airways, e-bilet, komfort, odprawa, on-line, podróż, technologia, wygoda
 0
Share Now

You Might Also Like

Atrakcje, Gdzie spać, Porady

5 niezwykłych miejsc na podróż poślubną

12 sierpnia, 2015
Loty, Transport, Wiadomości

Wizz Air pozwala na zmiany online w rezerwacji

30 września, 2013
Biura

Umowy w biurach podróży pełne nadużyć (film)

14 sierpnia, 2013
Dzieje się

Najlepszy w historii rok dla brytyjskiej turystyki przyjazdowej

13 lutego, 2014
Previous Post Małopolska przyciągnie turystów ziołami
Next Post Austrian: zaproponuj swoją cenę i poleć klasą biznes

Video

Zapisz się do naszego Newslettera

Dwa razy w miesiącu będziesz otrzymywać wybrane promocje, ciekawe porady i dedykowane oferty.

    Hand Picked Posts

    • Afryka, Atrakcje, Kierunki, Miejsca, Porady, Relacje / Blogi, W podróży

      Casablanka i Rabat – nowoczesna strona Maroka!

      22 września, 2024
    • Marrakesz – co warto zobaczyć?

      6 września, 2024

    Tagi

    Air France atrakcje Azja bilet Boże Narodzenie cena Chopin Czechy Dubaj Emirates Finnair Gdańsk hotel jedzenie KLM konkurs Kraków lato Londyn lot lotnisko Lufthansa Modlin narty nocleg obniżka okazja pasażer PLL LOT podróż polska Poznań połączenie Praga promocja Ryanair samolot tani urlop wakacje Warszawa Wizz Air wyjazd wyprzedaż zima




    Obserwuj nas na Facebooku

    Archiwum

    meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    strony

    • Cookie Policy
    • Nowa odsłona serwisu NaWalizkach
    • O nas
    • Regulamin
    • Reklama

    © 2020 Na Walizkach. All Rights Reserved. Designed by 022studio.pl