Od lutego 2013 roku europejscy klienci najlepszej linii lotnicze świata będą obsługiwani w centralnym biurze we Wrocławiu. Wcześniej, bo już 5 grudnia 2012r. katarski przewoźnik uruchomi bezpośrednie połączenie z Warszawy do stolicy Kataru – Doha.
Klienci będą kontaktowali się z centrum przez infolinię, faksem i mailowo. W tej chwili firma Hays prowadzi rekrutację zespołu. W centrum pracę znajdzie 100 osób.
Załoga będzie korzystała z najnowocześniejszych technologii, łączących wrocławskie biuro z wirtualnym światowym centrum obsługi klienta Qatar Airways.
– Podczas poszukiwań odpowiedniej lokalizacji trafiliśmy na Wrocław i uznaliśmy to miasto za najlepsze dla europejskiego Centrum Obsługi Klienta – mówi Akbar Al Baker, szef katarskich linii lotniczych.
Od początku 2012r. Qatar Airways otworzyły połączenia do Baku (Azerbejdżan), Tbilisi (Gruzja), Kigali (Rwanda), Zagrzebia (Chorwacja), Irbilu (Irak), Bagdadu (Irak), Perth (Australia), Kilimandżaro (Tanzania) i Rangun (Mjanma).
W ciągu najbliższych miesięcy przewoźnik powiększy liczbę tras o Maputo w Mozambiku (31 października), Belgrad (20 listopada), wspomnianą już Warszawę (5 grudnia), Al.-Kasim w Arabii Saudyjskiej (7 stycznia 2013), An-Nadżaf w Iraku (23 stycznia) i Chicago (10 kwietnia).
Rejsy na trasie Doha – Warszawa będą odbywały się cztery razy w tygodniu – poniedziałki, środy, piątki i soboty. Wylot z Doha planowany jest na godz. 9.20 i przylot do Warszawy o godz. 13.20. Z Warszawy samolot wystartuje o godz. 15.35 i wyląduje w stolicy Kataru o godz. 22.55