British Airways rozpoczyna testy nowej usługi – automatycznej rejestracji i odprawy (check – in) pasażerów. Automat zrobi to za nas 24 godziny przed odlotem i wyśle nam kartę pokładową z przydzielonym miejscem na podany adres e-mail. Nową usługę linia lotnicza chce wprowadzić w przyszłym roku.
Teraz jest tak, że pasażerowie mogą sami dokonać odprawy przez Internet i wydrukować swoją kartę pokładową. Mogą też na lotnisku zrobić to w punktach self check-in bądź tradycyjnie odprawić się przy stanowisku przewoźnika.
– Nasi Klienci mają na głowie ważniejsze rzeczy niż sama podróży, np. naglące sprawy zawodowe czy też spakowanie walizek dzieci. Naszym celem jest ograniczenie do minimum formalności, dając podróżującym możliwość automatycznej rejestracji i elektronicznego przesłania karty pokładowej. Zostanie im tylko nadać bagaż i spokojnie udać się na pokład samolotu – mówi Frank van der Post z British Airways.
Jeszcze w tym miesiącu British Airways rozpocznie próby z wybranymi podróżnymi wylatującymi z Francji. Zaproszeni klienci będą mieli możliwość automatycznej odprawy. 24 godziny przed lotem, podróżni będą automatycznie odprawiani, zostanie przypisane im miejsce i otrzymają swoją elektroniczną kartę pokładową.
Zautomatyzowany proces odprawy zostanie rozszerzony na większą liczbę podróżnych już wiosną przyszłego roku. Jeśli próby się powiodą, to pod koniec 2013r. serwis będzie dostępny dla wszystkich klientów British Airways.
Nowa usługa, oprócz Francji, będzie także testowana w rodzimym porcie British Airways – Heathrow Terminal 5.Poza tym odlatujący klienci First and Gold Executive Club już wysiadając z samochodu przy Terminalu 5 zostaną przywitani przez opiekuna i otrzymają wsparcie portiera, który przetransportuje ich bagaż oraz będzie im towarzyszył do miejsca oprawy pasażerów First.
Na lotniskach JFK w Nowym Jorku, oraz Hong Kong International Airport, pasażerów najwyższych klas również czekają zmiany. Trwają próby usprawnienia ich przemieszczania się pomiędzy terminalami i budynkami lotniska. Pracownicy obsługi będą czekali ze wsparciem przy stanowiskach bagażowych, halach przylotów, a w przypadku Hongkongu, nawet przy stacji kolejowej.