Linie lotnicze OLT Express zawieszają od 27 lipca (piątek) wszystkie loty. Taki komunikat pojawił się na stronie internetowej przewoźnika:
„Informujemy, że od 27 lipca br. wszystkie rejsy regularne zostają zawieszone do odwołania, tym samym wstrzymana zostaje sprzedaż biletów lotniczych. Wszystkim Pasażerom, którzy za pośrednictwem www.oltexpress.com lub OLT Express Call Center nabyli bilety na odwołane rejsy przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletów. Wszyscy Pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center”.
Jeszcze na początku roku przewoźnik zapowiadał wielkie otwarcie połączeń między polskimi miastami. Wciąż pojawiały się komunikaty o uruchomieniu nowych tras. Miało być szybko, przyjemnie i tanio. Cena biletów – od 99 zł – była konkurencyjna w porównaniu ze stawkami Eurolotu czy PLL LOT.
Dziś linia zapewnia, że odda pieniądze pasażerom, którzy nie zdążyli wyruszyć w podróż. A linia lotnicza Eurolot proponuje poszkodowanym pasażerom OLT Express loty w tej samej cenie.
KLIKNIJ I PRZECZYTAJ PORADNIK DLA PASAŻERA
Swoje problemy finansowe przewoźnik tłumaczył problemami finansowymi spółki Amber Gold, która ma 100 proc. udziałów w OLT. Dyrektor zarządzający OLT Express na konferencji prasowej stwierdził, że główny udziałowiec nie może już dalej wspierać regularnie linii lotniczej. Jarosław Frankowski powiedział także, że poszukiwany jest nowy inwestor.
Powodem nagłego wstrzymania rejsów mogą być też kłopoty z płatnościami OLT Express wobec firm leasingujących samoloty. Portal pasazer.com podaje, że część maszyn odleciała dzisiaj z Polski do Kopenhagi i Madrytu, gdzie znajdują się bazy firm do których one należą.
Historia OLT Express (z Wikipedii):
Przewoźnik OLT Express Regional powstał w 2001 roku jako Jet Air. W 2003 linia uzyskała od Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat przewoźnika lotniczego. W 2005 została wybrana przez Polskie Linie Lotnicze LOT na operatora mniej popularnych tras krajowych ze swojego hubu w Warszawie na zasadzie franczyzy. W tym celu w okresie od października 2005 do marca 2006 sprowadzono trzy 18-miejscowe samoloty British Aerospace Jetstream 31, użytkowane wcześniej przez linie Eastern Airways z Wielkiej Brytanii. Umowa z LOT-em obejmowała rozkładowe rejsy na trasach z Warszawy do Bydgoszczy, Katowic, Zielonej Góry, Łodzi i Krakowa.
Połączenia z Zielonej Góry i Łodzi obsługiwane były tylko przez samoloty Jet Air, podczas gdy na pozostałych część lotów utrzymywał także EuroLOT i PLL LOT. W związku z wypowiedzeniem umowy firmie przez LOT, pod koniec października 2007 Jet Air we współpracy z samorządem województwa lubuskiego zdecydował się kontynuować połączenie Warszawa-Zielona Góra samodzielnie, używając własnych numerów rejsów i marketingu. Od 5 maja 2008 roku, w związku z zawieszeniem przez PLL LOT obsługi połączeń lotniczych na trasie Warszawa-Bydgoszcz, Jet Air przejęła obsługę tych połączeń, które zakończyły się z końcem marca 2010.
Od 17 sierpnia 2009 linie lotnicze Jet Air rozpoczęły współpracę z fińskim przewoźnikiem regionalnym Wingo xprs. Samoloty Jet Air obsługiwały połączenia lokalne w Finlandii z Turku do Tampere i Oulu. Dzięki rozpoczęciu współpracy pomiędzy przewoźnikami uruchomiono także bezpośrednie loty z Turku do Gdańska.
Przewoźnik OLT Express Poland rozpoczął działalność operacyjną w kwietniu 2011 roku pod nazwą YES Airways. Pierwszy lot wykonał 29 kwietnia 2011 roku, na trasie Poznań-Antalya w Turcji.
Wskutek wykupienia w lipcu i sierpniu 2011 przez grupę kapitałową Amber Gold z Gdańska spółki Jet Air (100% udziałów), niemieckiej spółki Ostfriesische Lufttransport (100% udziałów) oraz YES Airways (85% udziałów) powstała marka OLT Express. Polska spółka OLT Express Regional Sp. z o.o. i niemiecka OLT Express Germany GmbH pozostały odrębnymi przedsiębiorstwami, jednak ma dojść między nimi m.in. do integracji systemu rezerwacyjnego, obsługi sprzedaży i działu marketingu.
czytaj więcej: Dyrektor OLT Express: nie jesteśmy bankrutem. Od sierpnia mniej tras i droższe bilety
czytaj więcej: Eurolot poleci na trasach OLT Express?