W środę po godz. 10 biuro podróży Sky Club złożyło w Sądzie Rejonowym w Warszawie wniosek o upadłość. W uzasadnieniu touroperator napisał, że „wnosi o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku wnioskodawcy”. Mazowiecki urząd marszałkowski może więc skorzystać z gwarancji ubezpieczeniowych biura i rozpocząć procedurę ściągania turystów do Polski. Polisa Sky Clubu opiewa na 25 mln zł. Ma pokryć również straty poniesione przez klientów, którzy wykupili wczasy ale już na nie nie wyjechali.
– Jesteśmy gotowi do udzielenia pomocy turystom – mówi Marta Milewska z urzędu marszałkowskiego. – Organizujemy już transport, szukamy przewoźników – dodaje.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych informuje, że polscy konsulowie docierają już do klientów biura Sky Club i informacje o ich losie przekazują do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
W oświadczeniu opublikowanym we wtorek na stronie internetowej Sky Club, biuro organizujące wyjazdy także pod marką Triada poinformowało, że „Spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wycieczek, a anulowaniu ulegają wszystkie imprezy turystyczne, które miały rozpocząć się od dnia 4 lipca 2012 roku włącznie”. Jako powód podano „brak środków finansowych na kontynuowanie działalności operacyjnej”.
Dla turystów i ich rodzin uruchomiono specjalną infolinię: +48 22 59 79 544
One Response
w chwili postawienia firmy w stan upadłości majątek musi wystarczyć na pokrycie wszystkich zobowiązań
W innym przypadku Zarząd odpowiada majatkiem osobistym za zobowiązania firmy.
Powstanie nowej firmy na relacjach i majatku starej może być potraktowane jako kontynuacja działalności firmy postawionej w stan upadłości .
Zarząd Sky Club nie wykorzystał mozliwości postepowania układowego, co wtym przypadku było łatwe do przeprowadzenia . wiedział też ile ściagnie kasy za cały sezon letni 2012 od tych zrobionych w bambuko ,było to działanie z premedytacją i powinno być tak osądzone przez Sąd .
Jeszcze kwestia pokrycia strat moralnych i zdrowiu.
Pozdrawiam
Comments are closed.