Kolejna edycja akcji „Poznań za pół ceny” odbędzie się w weekend 4-5 czerwca. Poznań stanie się atrakcyjne dla turystów jednak nie tylko ze względu na 50 proc. rabat w hotelach, restauracjach czy muzeach. W te dwa wyjątkowe dwa dni taniej będzie oznaczało też lepiej, a to za sprawą unikalnego i darmowego programu turystycznego.
Otwarte zostały zwykle zamknięte podziemia kościoła farnego, swoje komnaty otworzył Zamek Cesarski, a bogactwo turystycznych atrakcji dopełniło otwarcie dla zwiedzających jednego z XIX-wiecznych fortów, po którym oprowadzali przewodnicy przebrani w pruskie mundury.
W efekcie otrzymaliśmy wybuchową mieszankę i do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy, przed restauracjami ustawiały się kolejki, a
na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media, został wyróżniony w 2009 r. przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, a sama akcja zaczęła być kopiowana w innych miastach.
Trzecia edycja akcji odbędzie się w dniach 4-5 czerwca 2011 roku. Na turystów będzie czekało ponad stu partnerów – hotele, hostele, restauracje, muzea, spa, paintball i wiele innych. W efekcie w hostelach przy Starym Rynku będziemy mogli zanocować już za 25 zł.
Pełna lista partnerów uaktualniana jest na stronie internetowej www.poznan.pl/polceny, www.polceny.otowakacje.pl oraz www.facebook.com/polceny.
– Czwarta edycja akcji zapowiada się pod każdym względem rekordowo – mówi Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Będziemy mieli więcej partnerów, więcej propozycji turystycznych czyli jeszcze więcej powodów, by weekend 4-5 czerwca rezerwować na Poznań.Na stronach zamieszczony zostanie pełen program atrakcji turystycznych, które czekają na wszystkich zupełnie za darmo. Przewodnicy miejscy będą oprowadzać po Ostrowie Tumskim, pokażą podziemia pierwszej polskiej katedry – miejsce pochówku pierwszych polskich władców, Dzielnicę Zamkową z Zamkiem Cesarskim oraz zaproszą na specjalnie wytyczone na czas akcji szlaki: modernizmu, piwa, miłości czy słynnych poznaniaków.
Wciąż istnieje jeszcze szansa, aby dołączyć się do akcji. Akcja otwarta jest dla wszystkich, którzy oferują usługi turystyczne i gotowi są obniżyć ich ceny w weekend 4-5 czerwca o 50 proc. Koordynatorem akcji jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (biuro@plot.poznan.pl).