Hotele Mercure wzbogaciły znaną w wielu krajach świata kartę Grands Vins Mercure o nowe pozycje. Klienci mogą teraz wybierać spośród 17 rodzajów win. Nowością są reprezentanci Nowej Zelandii oraz Węgier. W Wielkiej Karcie Win trunki podzielone są w niestandardowy sposób – na kategorie smaków.
W tegorocznej karcie Grands Vins Mercure tradycyjnie już dominują wina z Francji. Jednak wśród 17 pozycji miłośnicy wina mają także do wyboru po dwa chilijskie i hiszpańskie oraz po jednym argentyńskim, włoskim, nowozelandzkim oraz węgierskim. Te dwa ostatnie to nowość. Przybyło też kilka win białych. Natomiast znane i szczególnie cenione pozycje z ubiegłego roku pozostały, lecz występują w nowym roczniku.
Najważniejszy jest smak
Grands Vins Mercure to intuicyjna i przyjazna klasyfikacja win według smaku, a nie koloru. Nie znajdziemy w niej więc podziału na wina białe, czerwone czy różowe, ale na „Świeże i smakowite”, „Lekkie i owocowe”, „Eleganckie i zbalansowane” oraz „Pełne i aromatyczne”.
Pierwsza grupa to wyjątkowa kompozycja win, o unikalnym charakterze i niebywałej lekkości. Pojawiają się tu aromaty oraz smaki dojrzałego jabłka, kandyzowanych pomarańczy i cytrusów. Druga, to z kolei wina zachowujące smak świeżych winogron, najbardziej uniwersalne, trafiające w gusta większości smakoszy. Pojawiają się tu również nuty przyprawowe oraz np. prażonych migdałów. W trzeciej – zaskakują ciekawe połączenia subtelnych smaków – coś dla siebie znajdą tu goście o bardziej wyrafinowanym podniebieniu, którzy potrafią docenić wyraziste połączenia m.in. czerwonych i czarnych owoców oraz nut korzennych. Ostatnia grupa to wina o silnym charakterze, oryginalne, oferujące bogatą i złożoną paletę smaków i aromatów np. skoncentrowanych owoców z akcentami dębu. Każdej kategorii odpowiadają inne kolory i symbole. Są nimi opatrzone między innymi karty w hotelowych restauracjach, etykiety na butelkach, czy torebki, w których goście mogą zabrać do domu butelkę swojego ulubionego wina.
Eksperci pomogą gościom
W restauracjach hoteli Mercure w wyborze odpowiedniego trunku pomogą Echansons – specjalnie przeszkoleni eksperci, którzy doradzają gościom, na jaki smak się zdecydować, czy jakie wino najlepiej komponuje się z zamówionym przez nich daniem.
Na królewskich dworach i w domach arystokratów Echanson podawał napoje do posiłku królowi lub panu. Dzięki fachowej i przyjaznej obsłudze, również my możemy poczuć się, jakbyśmy odbywali podróż w dawne czasy np. na francuskie dwory. W restauracjach łatwo poznać Echansons. Noszą czarne koszule i ciemnożółte zapaski, do których mają przypięte odznaki: brązową, srebrną lub złotą.
Karta Grands Vins Mercure obowiązuje we wszystkich hotelach tej marki na świecie. Każdego roku w ponad 10 krajach obraduje jury degustacyjne – klienci hoteli, dziennikarze, kelnerzy, Echansons oraz dyrektorzy hoteli Mercure. Po wstępnej selekcji we Francji, jury przeprowadza tzw. „ślepe testy” i wybiera wina, które zostają włączone do karty Grands Vins Mercure. W Polsce zmienia się ją raz w roku, a we Francji i w Niemczech dwa. Grands Vins Mercure funkcjonuje w 20 krajach, m.in.: Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Egipcie, Francji, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, Holandii, Portugalii, Szwajcarii, Tunezji oraz Wielkiej Brytanii.