Matką chrzestną nowej jednostki pływającej na linii Gdynia Karlskrona została wiceminister infrastruktury, kpt. ż.w. Anna Wypych-Namiotko, która na burcie Stena Vision rozbiła butelkę szampana.
W uroczystości wzięło udział kilkaset osób. Nie zabrakło wielu ludzi morza jak i zwycięzców konkursu na nazwę nowego promu.
Stena Vision i jej bliźniacza jednostka Stena Spirit, która rozpocznie kursowanie w kwietniu 2011, zapewnią jeszcze wyższą jakość podróży, zwiększą przepustowość linii oraz przyczynią się do promocji turystyki pomiędzy Polską a Szwecją.
Wprowadzenie nowych statków oznacza poprawę ładowności linii, a także poprawę jakości przewozów. Zupełnie nowy salon SPA, restauracje, bary oraz klub nocny, a także aż 3800 miejsc w kabinach – to wszystko czeka na pasażerów linii promowej Gdynia – Karlskrona.
– Jest to optymalne rozwiązanie dla naszych klientów. Silnie wierzymy w rozwój linii. Wykonujemy teraz kolejny krok w ramach naszej strategii promocji przewozów pasażerskich i towarowych między Polską a Szwecją. – mówi Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia – Karlskrona.
Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Geteborgu. Operuje na 17 trasach, posiada 33 promy, zatrudnia 5700 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 10 mld koron szwedzkich. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 15 mln pasażerów, prawie 3 mln samochodów osobowych oraz 1,7 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).
Przewoźnik jest częścią grupy Stena Sphere należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, nieruchomościami. Obroty całej grupy Stena Sphere sięgają 58 mld koron szwedzkich rocznie. Stena Sphere zatrudnia 19000 pracowników na całym świecie.