W środę 3 kwietnia na Dworcu Centralnym w Warszawie rozpoczną się testy systemu zarządzania jedną kolejką do kas. Rozwiązanie ma na celu skrócenie czasu oczekiwania w kolejce.
Testy potrwają dwa miesiące. Jeśli wypadną pozytywnie, podobny system będzie mógł być wdrożony na innych dworcach.
System jednej kolejki jest często stosowany w dużych sieciach handlowych, na lotniskach czy dworcach, czyli miejscach gdzie jest dużo klientów obsługiwanych w kilku punktach. Nie wymaga drukowania numerków. Klient dowiaduje się, która kasa jest wolna, dzięki informacji wyświetlanej na monitorze oraz za pośrednictwem komunikatu głosowego.
PKP Intercity wdroży zarówno informację wizualną jak i dźwiękową. To rozwiązanie zostało wybrane z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych.
– Dążymy do tego, aby korzystanie z usług PKP Intercity było coraz bardziej komfortowe. Rozwijamy kanały internetowe, wprowadzamy możliwość płacenia kartą we wszystkich pociągach, ale nie zapominamy również o pasażerach kupujących bilety na dworcach. Naszym celem jest podniesienie efektywności obsługi pasażerów, przyspieszenie przepływu klientów oczekujących w kolejce i zniwelowanie związanego z tym poczucia niepewności – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Pilotaż systemu zarządzania jedną kolejką rozpocznie się 3 kwietnia na największym dworcu, czyli na warszawskim Dworcu Centralnym, gdzie w holu głównym w 14 okienkach kasowych dziennie realizowanych jest ponad 4 tys. transakcji. Potrwa do końca maja.