Linia lotnicza TAP Portugal nagrodzona została tytułem Best Airlines, w konkursie, amerykańskiego magazynu Global travel w którym brało udział 30 znanych, europejskich linii. Nagroda jest wynikiem ankiety przeprowadzonej u ponad 36 tysięcy pasażerów odbywających częste podróże lotnicze oraz podróżujących w klasie biznes. Pasażerowie mogli nominować do nagrody najlepszą w ich opinii linię biorąc pod uwagę szereg aspektów związanych z samym podróżowaniem oraz turystyką.
Nagroda Best Airlines, uznawana za odpowiednik filmowych Oskarów, jest obiektywną i niezależną opinią pasażerów, wyrażoną w kwestionariuszach magazynu Global Traveler bądź nadesłaną do redakcji pisma drogą mailową w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku.
Czytelnicy GT to osoby odbywające rocznie co najmniej 16 lotów krajowych i 16 międzynarodowych. Elita podróżujących, o średnich zarobkach rocznych około 340 tys. USD, spędza średnio 80 nocy za granicą i 40 nocy podczas krajowych wyjazdów. 78 proc. to pasażerowie klasy pierwszej i biznes.
Ceremonia ogłoszenia wyników ankiety miała miejsce w legendarnym Peninsula Hotel w Beverly Hills.
Niezależnie od otrzymanej nagrody Best Airline, TAP otrzymał kolejny tytuł, nadawany przez czytelników tego samego magazynu – „2011 GT Wines on the Wing”. Jest to nagroda za najlepsze wina czerwone serwowane na pokładzie w klasie biznes.
TAP Portugal posiada wyjątkową siatkę połączeń, dzięki której można zwiedzić całą Portugalię kontynentalną (Lizbona, Porto, Faro/Algarve) oraz jej wyspy (Madera, Azory), a także dotrzeć do wielu atrakcyjnych portów w Afryce, w tym na Wyspy Zielonego Przylądka (Sal), Wyspy Św. Tomasza (Sao Tome), Angoli (Luanda), Maroka (Casablanca), Senegalu (Dakar), Mozambiku (Maputo) oraz RPA (Johannesburg).
Portugalska linia objęła pasażerów lecących z Polski do Miami, Nowego Jorku i Brazlii programem Bom Dia Lisboa (Dzień Dobry Lizbono). Otrzymują oni bezpłatny nocleg w Lizbonie w przypadku, gdy nie mają zapewnionego połączenia tego samego dnia. Usługa zawiera zakwaterowanie w jednym z lizbońskich hoteli, śniadanie oraz transfer lotnisko-hotel-lotnisko.
Usługa dostępna jest dla pasażerów posiadających bilet na trasie z Polski (via Warszawa oraz Lizbona) do Miami, Nowego Jorku (lotnisko Newark) lub dowolnego portu w Brazylii, obsługiwanego przez TAP Portugal. Rezerwacje hotelowe zakładane są w biurze TAP Portugal w Warszawie.
TAP Portugal jest członkiem STAR Alliance, a za loty przysługują mile w programie Miles & More.